نوشته‌های مرتبط :
راهنمای پنل کاربری زاگما
آموزش دریافت توکن در تلگرام برای فراگما
کاهش حجم عکس و بهینه سازی برای سئو
آموزش حذف کردن حافظه‌ کش در مرورگرها (برای هنگامی که عکس کالا را در زاگما یا فراگما عوض می کنید و عکس به ظاهر عوض نمیگردد)
اهمیت فعال سازی گواهینامه ssl بر سئو سایت 

 

فعال سازی فراگما

به منظور فعال سازی فروشگاه ساز میبایست در ابتدا در این بخش نوع هاست مورد نظرتان را انتخاب نمایید. (برای ثبت هاست مورد نظرتان لطفا پس از پرداخت در درگاه بانکی مورد نظر حتما بر روی تکمیل فرآیند خرید کلیک نمایید)

  1. هاست شخصی مناسب برای فروشگاه‌هایی می‌باشد که صرفاً به منظور اطلاع رسانی به مشتریان و یا دریافت مجوزهای ارسال کالاهایشان قصد ایجاد فروشگاه اینترنتی را دارند.
  2. هاست استارتر مناسب برای فروشگاه‌هایی که در اول کار معرفی وب‌سایت خود می‌باشند و بازدیدکننده کمی دارند.
  3. هاست استاندارد مناسب برای فروشگاه‌هایی است که می‌خواهند در اینترنت خوش بدرخشند و حرکتی مناسب داشته باشند.
فعال سازی گواهی امنیتی SSL

گواهی SSL برای بهبود سئوی سایت فروشگاه‌تان و افزایش امنیت و اطمینان کاربران بسیار مفید می باشد.

توجه: لطفا توجه داشته باشید که این گواهی تنها در زمانی فعال می شود که، فراگما را برای فروشگاه‌تان فعال کرده باشید.

 

آمار کلی فروشگاه

در این صفحه تعداد کاربران و کشورهای ورودی به فروشگاه اینترنت شما نمایش داده می شود.

تنظیمات فراگما

در این صفحه می توانید تنظیمات نحوه پرداخت و ظاهری فروشگاه خود را به منظور نمایش عناصر مختلف در صفحات فروشگاه به طور کامل تغییر دهید از قبیل آیتمهای نمایش داده شده و نحوه ارسال و محاسبه و پرداخت سبد خرید و رنگ تمپلیت ها و ..

تنظیمات کلی فراگما

انتخاب فروشگاه : انتخاب فروشگاه مورد نظرتان که میخواهید تنظیمات دلخواهتان را بر روی آن اعمال نمایید.

آدرس اینترنتی فروشگاه : فروشگاهی را که می‌خواهید برای آن فروشگاه ایجاد کنید را وارد نمایید. (در صورت نداشتن آدرس وب‌سایت با پشتیبانی زاگما تماس بگیرید.)

وضعیت فروشگاه : نمایش فعال یا غیر فعال بودن فروشگاه به همراه امکان فعال سازی/تمدید آن

وضعیت گواهی امنیتی SSL : نمایش فعال یا غیر فعال بودن این گواهی نامه به منظور سئو و افزایش اعتماد کاربران فروشگاهتان به همراه امکان فعال سازی/تمدید آن

نحوه ارسال : با انتخاب این گزینه روشهایی ارسالی را که میخواهید برای خریدارن فعال باشد به انتخاب می کنید.

محاسبه قیمت سبد خرید : در این حالت بر طبق خط مشی فروشگاه نحوه محاسبه سبد کالا برای فروشگاه محاسبه می شود.

  1. مبلغ ثابت : در فاکتور خریدار تنها قیمت مرسوله نوشته ‌می‌شود و قیمت کالا از ایشان گرفته خواهد شد، در زمان تسویه حساب با شما هزینه خدمات و پست از قیمت کالا ارسالی کسر شده و باقیمانده مبلغ به شما عودت داده می‌شود
  2. مبلغ شناور : در فاکتور خریدار علاوه بر قیمت کالا، هزینه خدمات و پست نیز لحاظ شده و مجموع این هزینه‌ها از خریدار دریافت می‌شود، در زمان تسویه قیمت کالا به شما عودت داده خواهد شد.
  3. مبلغ مشمول : در فاکتور خریدار هزینه خدمات صفر نمایش داده می‌شود، بدین ترتیب از خریدار قیمت کالا و هزینه پستی دریافت می‌گردد و در زمان تسویه برای شما، قیمت کالا منهای هزینه کالا به شما عودت داده می‌شود.
  4. کرایه ثابت : در فاکتور خریدار هزینه خدمات صفر نمایش داده شده و هزینه پستی مبلغی که به صورت دستی وارد کرده‌اید نشان داده می‌شود، در زمان تسویه قیمت کالا به علاوه قیمت هزینه پستی وارد شده توسط شما شده و هزینه خدمات و پستی از آن کم می‌گردد و بقیه مبلغ برای شما واریز می‌گردد.

توجه : می‌توانید برای تشویق خریداران به خرید بیشتر، امکان خرید با هزینه ارسال رایگان برای سبدهای با هزینه بالا انتخاب نمایید، برای مثال سبد کالاهایی که بیشتر از 50 هزار تومان می‌باشند به صورت قیمت ثابت حساب گردد و خریدار تنها هزینه کالا را پرداخت کنید و برای سبد کالا با قیمت کمتر از 50 هزار تومان قیمت به صورت شناور محاسبه گردد و خریدار قیمت کالا + خدمات + هزینه پستی را پرداخت کند.

نحوه پرداخت : انتخاب نحوه پرداخت هزینه توسط خریدار که به صورت پرداخت در محل/آنلاین و یا هر دو امکان پذیر است.

توجه : به منظور سرعت بخشیدن به تسویه این نوع سفارشات، پس از تغییر وضعیت مرسوله به توزیع شده (دریافت مرسوله توسط خریدار) می‌توانید با ارسال پیامک به خریدار و درخواست تائید دریافت مرسوله توسط خریدار و ارسال پیامک تائید توسط خریدار به سامانه زاگما، به سرعت وجه مورد نظر را دریافت نمایید.

تخفیف در خرید آنلاین : اگر چنانچه میخواهید برای کالاهایتان در خرید آنلاین(بدون وارد کردن کد تخفیف) تخفیفی لحاظ نمایید، با انتخاب این گزینه مقدار تخفیف در خرید آنلاین را وارد میکنید، در صورتی که مقدار عدد وارد شده دو رقمی باشد، مقدار تخفیف به صورت درصد در سبد خرید لحاظ میگردد و در صورتی که این مبلغ بیشتر از دو رقم باشد، مقدار تخفیف به صورت تومان از سبد خرید کاسته می شود.

رنگ تمپلیت مورد نظر 

انتخاب رنگ اصلی و رنگ فرعی تمپلیت : تمام تمپلیت های فراگما از این ویژگی پیروی میکنند از این رو با انتخاب رنگهای نمونه و کلیک بر روی کد رنگ مورد نظر کد رنگ نمونه کپی شده و میتوانید آن را در قسمت رنگ جایگذاری کنید تا رنگ مورد نر برای فروشگاه شما فعال شود.

تنظیمات صفحه نخست

اسلایدر: نمایش با عدم نمایش اسلایدر صفحه اول با قابلیت لینک و عکس و نوشته اختصاصی

کالاهای جدید : نمایش یا عدم نمایش کالاهای جدید

کالاهای پر بازدید : نمایش یا عدم نمایش کالاهای پر بازدید

کالاهای پر فروش : نمایش یا عدم نمایش کالاهای پر فروش

لیست کالاها: نمایش یا عدم نمایش همه کالاهای فروشگاه

کالای پیشنهاد لحظه‌ای : نمایش یا عدم نمایش کالای پیشنهاد لحظه‌ای

نمایش شرایط ویژه : نمایش کالاهای ویژه

تنظیمات منوی لیست کالاها

لیست گروه کالاها : نمایش و عدم نمایش منوی لیست کالاها در قسمت پیشخوان منوها

تبدیل زیر گروه به منوی اصلی : حذف دسته بندی دیفالت فراگما و قرار دادن دسته بندی کالاها طبق خواسته شما (عبارت نوشته شده در قسمت زیر گروه در هنگام ثبت کالای جدید در فراگما)

تبدیل تصاویر اصلی ساییت به بند انگشتی (برای افزایش سرعت سایت و سئوی سایت) : با فعال سازی این گزینه تصاویر مربوط به سایت در حالت لیست کالاها با تصاویر بندگشتی از کالاها لود می شوند که سرعت سایت و به دنبال ان سئوی سایت شما را بهبود می بخشد.

تنظیمات نمایش وبلاگ

وضعیت وبلاگ : نمایش وضعیت وبلاگ فروشگاه که قابلیت فعال یا عدم فعال سازی در دست شماست

نام برگه مطالب : نام دلخواه شما برای قیمت برگه مطالب که وبلاگ/نوشته و یا ..

آخرین مطالب نوشته شده : نمایش آخرین مطالب وبلاگ که در کنار صفحه به نمایش در می آید.

مطالب نوشته شده : لیست مطالب نوشته شده به صورت اسلاید در صفحه نخست

تنظیمات محدود کردن فراگما

تبدیل به صورت کاتالوگ : در این حالت خریداران قابلیت خرید کالاهای فروشگاه شما را ندارند و کالاها صرفا شبیه یک ویترین برای نمایش در می آیند

خرید سریع/مستقیم کالا : در این حالت خریداران به منظور خرید سریع کالا، با انتخاب کالای مورد نظر مستقیما به سبد خرید و تسویه حساب می روند.

تنظیمات امنیتی فراگما

غیر فعال کردن کپی کردن : در این حالت هیچ یک از نوشته های وب سایت شما غیر قابل کپی می وشند.

غیر فعال کردن راست کلیک : در این حالت کلیک راست بر روی تمام صفحات وب سایتتان غیر فعلا میشود.

 

برای آنکه گزینه مبلغ دریافتی همواره یک گزینه خاص انتخاب شده باشد، مثلا کرایه ثابت با مقدار عدد خاص برای کرایه ثابت، میتوانید در قسمت مدیریت فراگما»تنظیمات فراگما، مقدار پارامتر موجود در محاسبه قیمت سبد خرید را به گزینه دلخواه خود تغییر دهید و سپس بر روی ثبت گردد در آخر صفحه تنظیمات فراگما کلیک کنید، از این به بعد در هنگام ثبت سفارش پیش فرض همان گزینه ایی که در قسمت تنظیمات فراگما انتخاب کرده اید می شود.

 

لوگو و آیکون

در این قسمت می توانید به راحتی آیکون (عکس در کنار نام سایتتان) و لوگو (برند سایتتان) را عوض کنید، لطفا توجه داشته باشید که می بایست سایز عکس لوگوی فروشگاه 486×132 و آیکون فروشگاه 125×125 باشد، در غیر این صورت عکس مورد نظر به اندازه گفته شده کراپ شده و تنها همان قسمت از عکس انتخاب می شود، در هر زمان میتوانید این عکسها را مجددا عوض کنید. (به علت نگهداری عکس‌ها در حافظه کش مرورگرتان ممکن است با تغییر عکس‌ها این تصور به وجود بیاید که عکس‌های مورد نظر عوض نشده است ولی در حقیقت این عکس‌ها تغییر کرده‌اند می‌توانید برای مشاهده این تغییر کش مرورگرتان را حذف کنید، صفحه مورد نظر را در یک مرورگر دیگر باز کنید و یا با رفتن بر روی عکس مورد نظر و راست کلک و انتخاب copy image address و کپی کردن آدرس عکس مورد نظر و باز کردن در پنجره جدید و رفرش(به روز رسانی) کردن پنجره مرورگر مربوطه، عکس جدید را مشاهده نمایید.)

در صورتی که عکس های شما در این سایز نیست و با کراپ کردن عکس مربوطه ناقص می شود و یا با تغییر سایز عکس مورد نظر عکس بی کیفیت و یا بد حالت می گردد، میتوانید یک عکس با پشت زمینه سفید(بوم) در سایز دیفالت فراگما ایجاد کنید و عکس خودتان را پس از تغییر سایز (با ثابت نگهداشتن نسبت طول و عرض به طوری که حداکثر طول و عرض برابر یا کمتر از طول و یا عرض اندازه دیفالت فراگما باشد) بر رروی عکس ایجاد شده قرار دهید، بدین ترتیب عکس مورد نظر به سایز دلخواه بدون افت کیفیت یا بد فورم شدن تغییر می کند.

 

تنظیمات اسلایدر

پس از انتخاب فروشگاه با انتخاب سایزهای عکسی در اندازه 800×440 این عکسها و در صورت نیاز به همراه نوشته و لینک مورد نظر جایگزین عکسهای دیفالت این اسلایدر می شوند.

بنر هوشمند
  • بنر واید

این بنر با سایز 1500×300 تمام صفحه مورد نظر را در بر میگیرد تنها کافی است لینک عکس مورد نظر و لینک و نوشته مورد نظر را وارد کنید.

  • بنر هوشمند

این بنر به علت هوشمندی در مکان قرار گرفتن می تواند به صورت یک بنر و یا دو و یا سه بنر قرار گیرد کافی است لینک عکس و نوشته و لینک مورد نظر در آن قسمت را وارد نمایید.

افزودن متن دلخواه :

میتوانید در صفحات نخست و صفحه سبد خرید متن دلخواهی برای خریدار وارد نمایید، بر طبق تنظیمات با انتخاب نوع نوشته رنگ و چهره متن تغییر کرده و در زمان مورد نظر بر حسب ثانیه متن نوشته وارد شده را به نمایش می گذارد.

 

هیدر و مجوزات :

در این قسمت می توانید عدد مربوط به کد متاتگ به منظور تایید اینماد را وارد نمایید و کد خاص یا css خاص یا کد گوگل آنالیتیک (Google Analytics) را قرار دهید.

 

شبکه اجتماعی :

در این قسمت لینک مربوط به شبکه اجتماعی تان را قرار میدهید

 

گفتگوی آنلاین با مشتری :

در این حالت میتوانید با ساخت اکانت در رایچت با مشتری ها به صورت آنلاین چت آنلاین کنید.

کد تخفیف : 

در این صفحه می‌توانید برای سبد خرید فروشگاهتان، کد تخفیف بسازید.

  • کد تخفیف : کدی که شما به واسطه آن کد به خریداران امکان تخفیف در سبد خریدشان را می‌دهید.
  • نحوه تخفیف به صورت درصدی از سبد خرید مشتری یا به صورت یک رقم ثابت می‌باشد.
  • محدودیت استفاده در کوپن: با استفاده از این گزینه تعداد دفعات استفاده از این کوپن را به صورت کلی می‌توانید وارد کنید. به عنوان نمونه اگر تعداد روی یک باشد اولین مشتری که کوپن تخفیف را اعمال کرده و هزینه محصول را پرداخت کرده باشد دیگر امکان استفاده از کوپن تخفیف برای سایر مشتریان فراهم نخواهد بود. پس اگر قصد دارید تا استفاده از کد تخفیف برای همه مشتریان تا تاریخ انقضای تعیین شده فراهم باشد این گزینه را باید خالی بگذارید تا همه مشتریان قادر به استفاده باشند. با استفاده از این ویژگی می‌توانید کدهای تخفیف بر اساس تعداد مشخص کنید که در بیشتر فروشگاه‌ها حتماً دیدید که تخفیف به چند خریدار اول را اعلام می‌کنند.
  • در قسمت تاریخ انقضای کوپن بعد از تاریخ وارد شده کوپن مربوطه از کار میافتد.
  • حداقل هزینه: با استفاده از این گزینه می‌توانید تعیین کنید که حداقل هزینه برای استفاده از کد تخفیف به چه میزانی باید باشد. به عبارت دیگر وقتی شما مبلغی را در این فیلد وارد کنید کوپن تخفیف تنها برای خریدهایی که بالاتر از این مبلغ باشند اعمال خواهند شد.
  • حداکثر هزینه: این گزینه هم درست مشابه حالت قبلی اما با این تفاوت که به جای حداقل هزینه مبلغی به عنوان حداکثر هزینه وجود دارد که در صورت پر کردن این فیلد هم اگر هزینه نهایی از مبلغ تعیین شده بیشتر بشه مشتری قادر به استفاده از کد تخفیف نخواهد بود.

 

تغییر تمپلیت :

با توجه به سلیقه فروشگاه دارن عزیز، تمپلیت های متنوعی با ویژگیهای خاص قابل استفاده می باشد، که با فعال سازی هر کدام تنظیمات آن تمپلیت به نمایش در می آید.

تغییر تمپلیت

 

پارک دامنه :

به راحتی می توانید دامنه های جدید خود را در فراگما ثبت نمایید، وقتی که Dns های دامنه های شما بر روی Dns های فراگما باشد و نام دامنه مربوطه در قسمت پارک دامنه فروشگاه شما ثبت شده باشد، با باز کردن دامنه مورد نظر فروشگاه شما به نمایش در می آید.

برگه مطالب

در این صفحه لیست مطالب نوشته شده و آمار کلی هر نوشته به تفکیک قابل مشاهده می باشد، برای نوشته جدید در این برگه می توانید با کمک لیست مطالب، نوشته قبلی خود را کپی کرده و نوشته جدید را بر پایه آن بنویسید و همچنین می توانید نوشته جدید به فروشگاهتان اضافه کنید.

  • نوشته‌های ثبت شده قابل حذف  /ویرایش  می‌باشند.
  • برای سهولت در نوشتن مطلب جدید، می‌توانید نوشته‌های قبلی را کپی  کرده و مطلب جدید را با ویرایش نوشته قبلی ثبت نمایید.

 

  • عنوان نوشته : عنوان نشوته مورد نظرتان
  • تصویر تاپیک : تصویر مورد نظر برای نوشته مورد نظرات در سایز 800×600
  • بر چسب(کلمات کلیدی) : کلمات مناسب برای سئو کردن نوشته های وبلاگ شماست توجه کنید که برای افزودن کلمه جدید کافی است پس از نوشت کلمه مورد نظر ↵ Enter را بزنید و برای حذف کردن کلمه مورد نظر کافی است با گذاشتن کروسه در کنار کلمه قرار داده و دوبار کلید  ← backspace   را بزنید.
  • تعداد بازدید یکتای اولیه : در هنگام نمایش مطلب مورد نظر تعداد شمارنده بازدید از این عدد شروع می شود و پس از هر بار بازدید بر تعداد این رقم افزوده می شود.
  • متن اصلی نوشته : که به صورت ورودی نرم افزار Word می باشد و قابلیت تغییر متن و رنگ و ایجاد جدول و … را دار می باشد.

کالاهای فروشگاه

در این صفحه لیست کالاهای ثبت شده و آمار کلی هر نوشته به تفکیک قابل مشاهده می باشد، برای ثبت کالای جدید در این برگه می توانید با کمک لیست کالاهای ثبت شده، مشخصات کالای قبلی خود را کپی کرده و مشخصات کالای جدید را بر پایه آن بنویسید و همچنین می توانید کالای جدید به فروشگاهتان اضافه کنید.

  • با غیر فعال کردن /حذف  هر کالا دیگر تا زمان فعال کردن  مجدد آن قابلیت ثبت سفارش برای آن کالا غیر ممکن می‌شود.
  • برای کالاهای بازاریابی و فروشگاهی فراگما سیستم به طور خودکار تعداد کالا را بررسی می‌کند و در صورتی که تعداد کالا کمتر از سفارش ارسالی باشد، سفارش مربوطه ثبت نمی‌گردد، شما می‌توانید تعداد کالا را در قسمت ویرایش تغییر دهید.
  • کالاهای ثبت شده در هر لحظه قابل حذف /ویرایش  می‌باشند.
  • در صورتی که کالای انبارداری یا بازاریابی را به عنوان کالای خودتان در فروشگاه فراگما ثبت نمایید، می‌توانید وضعیت آن‌ها را در هر زمان مشاهده نمایید.
  • با ثبت کالاهای بازاریابی/انبارداری و یا فروشگاهی‌تان علاوه بر امکان فروش در فروشگاه ساز فراگما امکان‌پذیر می‌باشد می‌توانید از طریق لینک مستقیم کالاهای مذکور را بفروش برسانید، برای دریافت لینک فروش مستقیم با انتخاب نام کالای مورد نظر، در پنجره‌ی شناوری مشخصات آن کالا به نمایش در می‌آید، در پنجره مذکور لینک فروش مستقیم قابل مشاهده می‌باشد.

 

  • نام کالا : نام کالای مورد نظر
  • نوع کالا : *فروشگاهی ( در صورتی که در فروشگاه شما است  – وارد کردن مشخصات کالا الزام است )  *انبار زاگما (در صورتی که در انبار زاگما موجود است) *بازاریابی ( در صورتی که کالا در فروشگاههای دیگر وجود دارد و شما بازاریاب هستید – وارد کردن کد کالای بازاریابی الزامیست ) *تأمینی (در صوتری که تامین کننده کالا فرد دیگرستی و شما فروشنده کالای تامینی هستید – وارد کردن کد کالای تامینی و پورسانت فروشنده الزامیست )
  • وارد کردن مشخصات کالا :

♦ اگر فروشگاهی باشد : تعداد کالا و وزن کالا به گرم و قیمت کالا به تومان را وارد نمایید و تنظیمات محاسبه قیمت و نحوه ارسال و پرداخت را در صورتی که کالا به صورت تکی به فروش برسد را انتخاب نمایید، مقدار تخفیف برای نمایش در سایت و بر حسب دلخواه تعداد تصاویر این کالا در اندازه 800×600 انتخاب کنید.

♦ اگر انبار زاگما باشد : کد این کالا در انبار زاگما را وارد نمایید(این کد قرمز رنگ در صفحه لیست کالاهای موجود در انبار میباشد) در قدم بعد کد تخفیف و تصاویر مورد نظرتان را برای این کالا انتخاب نمایید.(برای کالای موجود در انبار فراگما از قیمت موجود در انبار زاگما استفاده میکند)

  • بر چسب(کلمات کلیدی) : کلمات مناسب برای سئو کردن کالاهای فروشگاه شماست توجه کنید که برای افزودن کلمه جدید کافی است پس از نوشت کلمه مورد نظر ↵ Enter را بزنید و برای حذف کردن کلمه مورد نظر کافی است با گذاشتن کروسه در کنار کلمه قرار داده و دوبار کلید  ← backspace   را بزنید.
  • فروش تکی : در هنگام ثبت کالا سیستم به شما لینک مختص هر کالا برای فروش به صورت تکی را میدهد از این رو تنظیمات برای فروش به صورت  فروش تکی نیز درخواست میشود.
  • مقدار تخفیف : این تخفیف بر روی کالا های مورد نظر قابل مشاهده می باشد
  • مناسب برای: این گزینه ها برای تفکیک پذیری بهتر کالاها می باشد و به خریدار کمک می کند راحت تر گروه کالای مناسب را انتخاب نماید
  • کالای ویژه : به منظور دسته بندی بهتر در فروشگاه
  • دسته بندی : دسته مناسب برای این کالا
  • گزینه/تنوع : اگر کالای شما ویژگی‌های قابل انتخابی دارد می توانید این ویژگی های را در زمان ثبت کالا وارد نمایید مثلا رنگ یا سایز مختلف پس از انتخاب نوع ویژگی در قسمت رنگ/سایز/اندازه این ویژگی را وارد نمایید مثلا سایز رنگ یا .. و در قسمت گزینه مورد نظرتان پارامترهای مورد نظرتان را وارد نمایید، برای افزودن کلمه جدید کافی است پس از نوشت کلمه مورد نظر ↵ Enter را بزنید و برای حذف کردن کلمه مورد نظر کافی است با گذاشتن کروشه در کنار کلمه قرار داده و دوبار کلید  ← backspace   را بزنید.
  • زیر گروه : در صورتی که دسته مورد نظرتان در این دسته نبود می توانید دسته دلخواهتان را وارد نمایید.
  • تعداد بازدید یکتای اولیه و تعداد فروخته شده یکتای اولیهدر هنگام نمایش کالای مورد نظر تعداد شمارنده بازدید/فروش از این عدد شروع می شود و پس از هر بار بازدید/فروش بر تعداد این رقم افزوده می شود
  • مشخصات بیشتر و توضیح جامع : که به صورت ورودی نرم افزار Word می باشد و قابلیت تغییر متن و رنگ و ایجاد جدول و … را دار می باشد.