فعال سازی حساب کاربری :

بعد از ثبت نام در پنل به منظور فعال سازی حساب کاربرتان ابتدا در قسمت مشخصات حساب کاربری، اطلاعات خواسته شده را به دقت پر نمایید و سپس در قسمت آپلود مدارک، کارت ملی تان را بارگذاری کنید.(پس از بررسی کارت ملی تان حساب کاربری شما فعلا می شود و دیگر مشخصات کاربریتان قابل تغییر نمی باشد)

نوشته‌های مرتبط :
مرحله اول چگونه ثبت سفارش کنیم
مرحله دوم صدور فاکتور و آماده سازی
مرحله سوم ارسال مرسولات
آموزش فراگما (فروشگاه ساز زاگما)
آموزش دریافت توکن در تلگرام برای فراگما
کاهش حجم عکس و بهینه سازی برای سئو
آموزش حذف کردن حافظه‌ کش در مرورگرها
نحوه بسته بندی مرسولات برای ارسال توسط شرکت حمل و نقل
پرینت فاکتور مرسولات

 

فعال سازی حساب کاربری

لطفا به اطلاع رسانی هایی که در پنلتان انجام می شود دقت کنید.

  1. نشان می دهد که از طرف زاگما پیغام یا اطلاع رسانی برای شما ارسال شده است.
  2. نشان می دهد که سفارش جدید از طریق فروشگاه ساز زاگما (فراگما) و یا از طریق وب سرویس و یا از طریق پنل به صورت دستی ثبت شده باشد و هنوز فاکتور آن پرینت نشده باشد و یا توسط شما آن سفارش باز نشده است.

 

فعال سازی فروشگاه :

در قسمت راست پنل در منوی اصلی گزینه مدیریت فروشگاه در منوی اصلی و ثبت فروشگاه جدید در زیر منو را انتخاب نمایید و مشخصات فروشگاه مورد نظرتان را ثبت نمایید پس از ثبت سیستم به شما فایل PDF  و عکس قابل دانلودی میدهد آن را طبق روال گفته شده پر نمایید و در قسمت آپلود مدارک بارگذاری کنید.(مشاهده این تاپیک)

  • شرکت عامل : نوین عرضه گستر هوشمند دهر
  • نام فروشگاه : نام فروشگاه مورد نظرتان
  • نام مسئول : شخصی که پنل و کارت ملی آپلود شده به اسم ایشان می باشد.
  • تلفن تماس : شماره ثابت محلی که میخواهید از آن محل مرسولات جمع آوری شوند(در صورت داشتن تلفن ثابت).
  • شماره موبایل : شماره موبایل ثبت شده در سیستم به منظور هماهنگی با کاربر مورد نظر(راه ارتباطی).
  • آدرس پستی : آدرس محلی که میخواهید از آن محل مرسولات جمع آوری شوند.
  • نشانی سایت : نشانی وب‌سایتتان در صورتی که اینماد دارید و در صورتی که اینماد ندارید با هماهنگی قبلی با همکاران ما در زاگما آدرس Zagma.ir را وارد کنید.
  • عامل پستی : در صورتی که نمی دانید خالی بگذارید.
  • احراز مکانی را خالی بزارید
  • برای کار با سیستم پرینتر به منظور پرینت فاکتورها و ترازوی دیجیتال به منظور وزن کردن مرسولات مورد نیاز است.
  • نمونه مهر فروشگاه : مهر فروشگاه مورد نظر و در صورت نبود امضای شخص صاحب پنل

 

ویرایش مشخصات فروشگاه :

پس از فعال سازی فروشگاهتان میتوانید با انتخاب مدیریت فروشگاه در منوی اصلی و مشخصات فروشگاه در زیر منو، اطلاعات فروشگاه مورد نظرتان را ویرایش کنید.

  • لطفا توجه داشته باشید برای اولین ارسال حتما می بایست مرسولات مورد نظر را بعد از ثبت و تائید سفارش به اداره پست دولتی، واحد خرید و فروش اینترنتی تحویل دهید، از دفعات بعدی، پستچی های شرکت مربوطه به دنبال مرسولات ثبتی و تایید شما می آیند.
  • در صورتی که ار وب سرویس برای ثبت مرسولات استفاده می نمایید، می توانید با ثبت آی پی وب سایتتان امنیت ارتباطی با اکانت زاگمایتان را تقویت نمایید و محدودیت 25 ثانیه ایی برای ثبت سفارش از طریق وب سرویس را حذف نمایید.
  • در هنگام ثبت سفارشات با کمک وب سرویس و یا فراگما، سفارشات به صورت پیش سفارش ثبت می شوند، اگر تیک تایید خودکار پیش سفارشات را در قسمت مشخصات سفارشات بزنید، سفارشات ثبت شده به صورت خودکار در سیستم پست ثبت می گردند.
  • برای هر سفارش یه بارکد یونیک در نظر گرفته می شود که پس از آنکه بارکد مورد نظر در پروسه ارسال قرار گرفت، مرسوله دیگری با این بارکد قابل ارسال نیست و می بایست برای ارسال مجدد، سفارش جدید ثبت کرد و بارکد جدید دریافت نمود.
  • در سامانه زاگما تمام وزن ها بر اساس گرم و تمامی قیمت ها بر اساس تومان می باشند، مگر بر روی فاکتور ارسال که مقیاس ریال ذکر شده است.

تنظیمات ارسال پیامکی :

به منظور ایجاد پل ارتباطی بین فروشگاه داران عزیز و خریداران محترم زاگما سامانه ارسال پیامک لحظه ایی با قابلیت ارسال به همه شمارها بدون محدودیت  و رهگیری مرسولات و دریافت تاییدیه پیامکی ارسال و.. را ایجاد کرده است، به منظور انجام تنظیمات پس از انتخاب گزینه های مورد نظر به آخر صفحه رفته و گزینه ثبت گردد را انتخاب نمایید

پیشنهاد زاگما فعال سازی حتمی پیامکهای 1 و 3 و 5 می باشد.(باجه معطله : پس از ارسال مرسوله به آدرس خریدار در صورتی که خریدار منزل نباشد یا آدرس اشتباه باشد مرسوله 2 روز در باجه معطله قرار می گیرد و در صورت عدم تقاضای خریدار مرسوله برگشت داده می شود، اطلاع رسانی به خریدار یا فروشگاه دار در کاهش این برگشتی تاثیر بسیار مثبتی دارد)

 

گاه‌شمار فروشگاه

در گاه‌شمار(تقویم کاری) لیست برنامه‌های شما و همکارانی که در سامانه ثبت کرده‌اید به نمایش در می‌آید، به راحتی می‌توانید یک وظیفه خاص را، در یک روز خاص برای انجام مشخص نمایید.


سامانه زاگما در روز انتخابی، به متصدی مربوطه به منظور انجام آن کار خبر می‌دهد و در صورتی که آن کار انجام نشود در لیست کارهای انجام نشده شخص مربوطه باقی می‌ماند.


با کلیک راست/چپ بر روی روز مورد نظرتان (در صورتی که تاریخ امروز یا روزهای قبل نباشد) پنجره مربوط به ثبت برنامه کاری نمایش داده می‌شود، می‌توانید فروشگاه و متصدی مورد نظر را به همراه عنوان و توضیحات لازمه وارد نمایید.


در صورتی که برنامه‌ایی در یک روز مشخص ثبت نمایید، تعداد برنامه های ثبت شده در آن روز به صورت آبی نمایش در می‌آید، با کلیک چپ بر روی آن برنامه‌های ثبت شده به نمایش در می‌آیند.
در پنجره مشاهده برنامه، می‌توانید برنامه‌های وارد شده را حذف، ویرایش و یا تغییر وضعیت دهید.
تعداد برنامه های انجام شده به رنگ سبز و تعداد برنامه‌های انجام نشده به رنگ قرمز قابل مشاهده می‌باشند.

 

مشاهده وضعیت و آمار کلی سفارشات

در زاگما میتوانید مرسولات ارسالی را در تاریخهای مورد نظر و یا با فیلتر خاص از قبیل برگشتی و ارسال شده و … دسته بندی نمایید در این صفحه میتوانید این مشخصات را به طور کلی مشاهده نمایید و در صورت کلید بر روی جعبه های نمایش دهنده اعداد، لیست سفارشات به صورت کامل قابل مشاهده می باشند.

قوانین و شرایط ارسال کالا:
  1. ارسال سفارشات از طریق پشت پیشتاز برای بالای 30 کیلوگرم امکان پذیر نمی باشد.
  2. برای ارسال به جزایر و یا مناطق آزاد تجاری، حتما می بایست ارسال به صورت پیشتاز و پرداخت شده(آنلاین) باشد.
  3. بسته بندی ها حتما به صورت فیلم آموزشی موجود در این صفحه کامل و بدون نقض انجام شود.
  4. بیمه مرسولات برای جبران مفقودی آنها می باشد، که در این صورت بیمه تمام قیمت کالا را پرداخت می کند، از این رو لطفا در هنگام درج قیمت کالا به این قضیه دقت فرمایید.

 

لیست سفارشات

در این صفحه بعد انتخاب فروشگاه و تاریخ مورد نظر و انتخاب نوع زمان یا فیلتر خاص دسته مرسولات مورد نظرتان به نمایش در می آیند و در پایین صفحه لیست سفارشات قابل مشاهده می باشد، با انتخاب کد رهگیری آبی رنگ هر مرسوله مشخصات کامل تر آن سفارش نشان داده می شود(این بارکد آبی رنگ بارکد مرسوله در زاگما می باشد) در زیر این بارکد آبی رنگ بر حسب نوع مرسوله بارکد پستی یا بارکد ندکس (لطفا توجه داشته باشید که برای حمل و نقل از طریق ندکس، از هنگام دریافت تا توزیع سفارش می توانید با پستچی های مربوطه در ارتباط باشید و با انتخاب بارکد رهگیری آبی رنگ و ورود به مشخصات سفارش، از قسمت کامنت برای پستچی مربوطه پیغام ارسال نمایید و یا در صورت بروز هر گونه مشکل برای ارسال کالا از مشکلات با خبر شوید) قرار دارد، وضعیت سفارش وضعیت سفارش در هر لحظه را نشان می دهد هر سفارش پس از تایید و آماده ارسال می بایست آماده شده و تحول به پستچی مربوطه شود در صورتی که میخواهید سفارشات را حذف یا ویرایش یا .. کنید می بایست سفارش در حالت آماده ارسال نباشد برای این منظور

در زیر قسمت وضعیت سفارش :

  • با انتخاب تیک سبز رنگ سفارش آماده ارسال می شود 
  • با انتخاب سطل زباله قرمز رنگ سفارش حذف می گردد 
  • با انتخاب ایست قرمزرنگ سفارش مردود می شود 
  • با انتخاب ورود ممنوع قرمز رنگ سفارش از حالت آماده ارسال به معلق تغییر حالت میدهد 
  • در قسمت شمارنده هر سفارش در جدول، با تگ‌های از قبیل: جدید (مشاهده نشده)، دیده (مشاده شده)، ارسالی(ارسال شده)، مردود(حذف شده) وضعیت سفارش قابل مشاده می‌باشد.
  • در قسمت تنظیمات نمایش لیست سفارشات می توانید فیلتر مورد نظرتان را برای بررسی دقیق تر وضعیت مرسولات انتخابی مشاهده نمایید، برای مثال فروش موفق(پرداخت شده) شامل تمامی مرسولاتی می باشد که بدرستی ارسال شده و به دست خریدار رسیده و با فروشگاه دار تسویه شده است.

همچنین در این صفحه :

  • می توانید برای سفارشات یادداشت خاصی ثبت نمایید(این یادداشت به صورت پیغام به پستچی مربوطه نشان داده می شود).
  • در زیر بارکد آبی رنگ در صورتی که سفارش تکراری باشد و این خریدار سفارشی دیگر در فروشگاه شما ثبت داشته باشد نوشته تکراری به صورت رنگ نارنجی نشان داده می شود.
  • در صورتی که خریدار در فروشگاه های دیگر سفارش برگشتی داشته باشد تعداد سفارش برگشتی خریدار به صورت رنگ قرمز نشان داده میشود.
  • فاکتور سفارش مورد نظر در این صفحه با انتخاب عکس پرینتر در زیر هر بارکد آبی رنگ قابل پرینت می باشد.
  • به راحتی میتوانید لیست سفارشات آماده تحویل و یا لیست سفارشات موجود در صفحه را به صورت اکسل دریافت نمایید.

نوشته‌های مرتبط :

آموزش رسم نمودار در اکسل

جستجوی سفارش

در این صفحه می توانید سفارشات مورد نظرتان را بر طبق شهر، شهر استان ، نام خریدار و … جستجو نمایید کافی است عبارت مورد نظر را در قسمت جستجو وارد نمایید و یا در صورت انتخاب در شهر یا استان، آن شهر یا استان را انتخاب نمایید و در قسمت جستجو در پارامتری را که میخواهید در آن جستجو انجام شود را انتخاب نمایید و بر روی مشاهده کلیک  کنید.

ارسال سفارش

در سامانه زاگما به چندین روش می توانید سفارشات را ثبت نمایید:

الف – ثبت سفارش مستقیم و دریافت بارکد همزمان : در این حالت سفارشات مربوطه پس از ثبت در سامانه زاگما و تولید بارکد زاگما در همان لحظه در سامانه شرکت حمل و نقل مربوطه ثبت شده و بارکد شرکت مربوطه تولید میگردد، مناسب برای :

  • ثبت سفارش به سرعت و دریافت و ارسال کالا در همان لحظه(در صورت عدم قطع بودن  سرور شرکت حمل و نقل مربوطه)

در این حالت پس از ثبت سفارش مربوطه میتوانید از طریق تائید گروهی سفارشات و یا از طریق لیست سفارشات، سفارشات مربوطه را به صورت گروهی و یا تکی آماده ارسال کنید و سپس در قسمت دانلود فاکتور گروهی و یا از قسمت لیست سفارشات، فاکتورهای مربوطه را به صورت گروهی و یا تکی دانلود/پرینت نموده و بر روی مرسوله مربوطه بچسبانید.

 

ب – ثبت سفارش به صورت پیش سفارش : در این حالت سفارشات مربوطه پس از ثبت تنها در سامانه زاگما و تولید بارکد زاگما ثبت می گردند و سفارشات مربوطه به درخواست فروشگاه دار در همان لحظه و یا در نزدیکترین زمان ممکن در شرکت حمل و نقل مربوطه ثبت می گردد، مناسب برای :

  • ثبت سفارش در صورت عدم در دسترس بودن سرور سامانه شرکت حمل و نقل مربوطه
  • ثبت سفارش با قابلیت انتخاب شرکت حمل و نقل مربوطه (در زمان ثبت سفارش میتوانید شرکت حمل و نقل مربوطه را انتخاب نمایید و بدین ترتیب سفارش مربوطه را در آن شرکت مربوطه ثبت نمایید)

در این حالت پس از ثبت سفارش مربوطه میتوانید از طریق ثبت گروهی پیش سفارش و یا از طریق لیست سفارشات، سفارشات مربوطه را به صورت گروهی و یا تکی در سامانه شرکت حمل و نقل مورد نظرتان در همان لحظه و یا در نزدیکترین زمان (در اسرع وقت) ممکن ثبت نمایید {در صورتی که مرسوله برای ثبت با خطا مواجه شود، این خطا در صفحه مورد نظر قابل مشاهده است} و سپس پس از ثبت سفارش بارکد مربوطه به شرکت حمل و نقل مربوطه برای شما صادر میگردد و با رجوع به قسمت دانلود فاکتور گروهی و یا از قسمت لیست سفارشات، فاکتورهای مربوطه را به صورت گروهی و یا تکی دانلود/پرینت نموده و بر روی مرسوله مربوطه بچسبانید.

ثبت سفارش
  1. ثبت سفارش به صورت دستی و وارد کردن وزن و قیمت هر کالا ( سفارش کالای جدید)
  2. ثبت کالا در زاگما (در قسمت مدیریت کالاهای فروشگاه >> ثبت کالا برای فروش در پنل) و انتخاب کالا و تعداد آن در هنگام ثبت سفارش (سفارش کالای ثبتی در پنل)
  3. ثبت کالا در انبار زاگما  (در قسمت انبار زاگما >> افزودن کالای جدید) و انتخاب کالا و تعداد آن در هنگام ثبت سفارش (سفارش کالا از انبار زاگما)

 

در لیست شهرهای مربوطه حداکثر شهرهای ایران پشتیبانی میشود، در صورتی که شهر مورد نظر در لیست مربوطه نمی باشد لطفا توجه داشته باشید که :

  1. ممکن است شهر مورد نظر تغییر نام داده باشد. ( با جستجوی نام شهر در اینترنت/ویکی پدیا نام جدید آن شهر به نمایش در می آید) 
  2. ممکن است آن منطقه بخشی از شهر دیگر باشد. ( با جستجوی نام شهر در اینترنت/ویکی پدیا نام مرکز شهر یا شهر اصلی بخش مربوطه به نمایش در می آید)

دقت نمایید که در بخش آدرس تلاش نمایید که کدپستی منزل یا محل کار خریدار را، بدقت وارد نمایید، تا آنجائی که ممکن است تلاش نمایید که از کلمات نسبی (مانند روبروی، جلوتر، قبل از، نرسیده به ) که بیشتر جهت راهنمایی دیگران برای پیدا کردن یک مکان استفاده می شود، در فیلد آدرس استفاده نکنید. بهتر است فیلد آدرس تمیز و دقیق بر اساس سه معبر یا دو معبر منتهی به مکان خریدار تکمیل شود و حتما تلاش کنید شماره پلاک و شماره واحد خریدار (یا کد پستی خریدار) را بدقت قید نمایید. ذکر کلماتی مثل زنگ اول، درب قرمز مورد قبول نیست و ممکن است موجب برگشت مسروله گردد.

 

  • سفارش آنلاین(پرداخت شده)

در سامانه زاگما به راحتی سفارشاتی را که از قبل از خریداران هزینه ارسالشان را دریافت کرده اید را ثبت کنید و با هزینه به مراتب کمتر از ارسال در دفاتر پستی یا … ارسال نمایید. ( پشت زمینه این سفارشات به رنگ صورتی می باشد)

 

  • ارسال سفارش کالای جدید

در این حالت وزن و قیمت و نام کالاها را یه صورت دستی وارد مینمایید.

  • نام کالا : نام کالا یا کالاهایی که در مرسوله قرار دارند را انتخاب نمایید
  • نوع بسته بندی: وزن و قیمت کل یعنی وزن و قیمت وارد شده وزن و قیمت کل کالاها در مرسوله هست و آن وقت از تعداد کالای وارد شده تنها برای نمایش در فاکتور استفاده می شود ولی با انتخاب گزینه وزن و قیمت مرسوله تعداد کالای وارد شده در وزن و قیمت وارد شده ضرب می شود.
  • وزن کالا به گرم : وزن کالا به گرم
  • قیمت کالا به تومان : قیمت کالا به تومان
  • تعداد کالا : تعداد کالاهای موجود در بسته مرسوله
  • عنوان خریدار : جنسیت خریدار آقا/خانم
  • نام خریدار : نام خریدار
  • نام خانوادگی خریدار : نام خانوادگی خریدار
  • شماره موبایل خریدار : شماره موبایل خریدار که برای ارسال پیام یا راه ارتباطی شما و خریدار می باشد، سامانه زاگما به شماره موبایل خریدار حساس است و در صورتی که قبلا برای این شماره سفارشی ثبت کرده باشید سفارش مربوطه به نمایش در می آید و اگر برای این شماره در سیستم نمره منفی یا مرسوله برگشتی باشد تعداد نمره منفی به نمایش در می آید که تاثیر بسیار مثبتی در کاهش مرسولات برگشتی فروشگاه داران به علت عدم ارسال مرسوله به خریداران با نمره منفی دارد.
  • شماره تماس دوم : اگر شماره دیگری از خریدار دارید این شماره را هم ثبت نمایید، این شماره در کنار شماره بالا برای عدم تکراری بودن سفارش بررسی می شود.
  • نادیده گیری سفارش تکراری : در سامانه زاگما برای ارسال سفارش به خریداران محدودیت 48 ساعته هست تا در بازه کوتاه سفارش تکراری اشتباه برای خریداران ثبت نگردد، در صورتی که میخواهید این محدودیت نادیده گرفته شود و سفارش ثبت شود این تیک را بزنید.
  • آدرس خریدار : آدرس خریدار که بهتر است با جزئیات کامل از قبیل خیابان، کوچه، ساختمان ، پلاک ، طبقه  ، واحد باشد
  • استان خریدار : استان خریدار انتخاب نمایید
  • کد پستی خریدار : پس از انتخاب استان خریدار، کد پستی های نمونه آن استان به صورت 5 رقم اول(کد پستی 10 رقمی است) به نمایش در می آیند، سیستم به شما کد پستی قابل قبول می دهد ولی در صورتی که کد پستی مورد نظر قبول نشد(برای مثال تهران) می بایست از خریدار کد پستی اصلی را وارد نمایید و یا از لیست نمونه کد پستی نمونه را دریافت نمایید.
  • توضیحات برای این سفارش : یادداشت برای پستچی ارسال کننده مرسوله میباشد. در صورت نبود خالی بگذارید
  • نحوه ارسال: بسته به نوع و زمان تحویل مرسوله توسط مشتری نوع ارسال را انتخاب نمایید، توجه داشته باشید که در صورت انتخاب روش های دیگر ارسال حتما قبل از ثبت سفارش با زاگما هماهنگی صورت پذیرد.
  • نوع پرداخت: در صورتی که میخواهید از مشتری در هنگام تحویل مرسوله هزینه مرسوله را دریافت نمایید، پرداخت در محل را انتخاب نمایید و در صورتی که قبلا از مشتری مبلغ را دریافت کرده اید حالت پرداخت شده را انتخاب نمایید در این حالت از اعتبار شارژ پنل تان کسر شده و سفارش ثبت می گردد، در صورتی که سفارش را حذف کنید این اعتبار بازگردانده می شود، لطفا توجه داشته باشید که برای ارسال پیامک و یا ثبت سفارشات پرداخت شده، می بایست در حسابتان حداقل اعتبار تعیین شده موجود باشد.
  • مبلغ دریافتی : برای این حالت یک مثال می زنیم با فرض اینکه قیمت کالای شما صد هزار تومان باشد
  1. ثابت (ارسال رایگان) : از خریدار صد هزار تومان گرفته می شود و به شما صد هزار تومان منهای هزینه پستی و خدمات داده می شود.
  2. شناور : از خریدار صد هزار تومان به علاوه هزینه پستی و خدمات گرفته می شود و به شما صد هزار تومان داده می شود.
  3. مشمول :  از خریدار صد هزار تومان به علاوه هزینه پستی گرفته می شود و به شما صد هزار تومان منهای هزینه خدمات داده می شود.
  4. کرایه ثابت (کرایه دلخواه) : از خریدار صد هزار تومان به علاوه کرایه پستی مد نظر شما گرفته می شود و به شما صد هزار تومان به علاوه کرایه پستی مد نظر منهای هزینه پستی و خدمات داده می شود.

 

برای آنکه گزینه مبلغ دریافتی همواره یک گزینه خاص انتخاب شده باشد، مثلا کرایه ثابت با مقدار عدد خاص برای کرایه ثابت، میتوانید در قسمت مدیریت فراگما»تنظیمات فراگما، مقدار پارامتر موجود در محاسبه قیمت سبد خرید را به گزینه دلخواه خود تغییر دهید و سپس بر روی ثبت گردد در آخر صفحه تنظیمات فراگما کلیک کنید، از این به بعد در هنگام ثبت سفارش پیش فرض همان گزینه ایی که در قسمت تنظیمات فراگما انتخاب کرده اید می شود.

 

راهکارهای مناسب جهت کمتر شدن سفارشات برگشتی:
  1. استفاده از فاکتورهای ایجاد شده توسط زاگما، از این روخریدار به هنگام مشاهده برگه رسمی اطمینان بیشتری به دریافت محصول می کند.
  2. در هنگام ثبت سفارش (یا بعد از ثبت سفارش با مشاهده سفارش مورد نظر) سابقه خریدار نمایش داده می شود، در صورتی که خریدار شما قبلا سفارش وصولی یا برگشتی داشته باشد و تاریخچه این خریدار در این بخش قابل مشاهده است.
  3. فعال سازی سیستم پیامک جهت دریافت تاییدیه از خریدار، این امکان در بخش مدیریت فروشگاه»تنظیمات ارسال پیامک قابل دسترس است.
  4. در صورتی که خریدار کدپستی 10 رقمی ثبت نکرده است، حتما آن را از مشتری بخواهید، و یا در صورت عدم وجود کد پستی، زاگما کد پستی نمونه را به شما نمایش می دهد.
  5. اگر مشتری فرم را با حروف لاتین پر کرده است، آن را ویرایش کرده و فارسی کنید.
  6. سعی کنید سفارش را حداکثر تا 48 ساعت بعد از ثبت ارسال نمایید، تا بدین ترتیب خریدار از خرید خود منصرف نشود.

 

  • کالای ثبتی در پنل

در حالتی که میخواهید دیگر برای ثبت سفارش هر بار وزن و قیمت مرسولاتتان را وارد ننمایید، میتوانید از از گزینه ارسال سفارش از کالای ثبتی در پنل استفاده کنید، پس از ثبت کالاهایتان در منوی اصلی مدیریت کالاهای فروشگاه در زیر منوی ثبت کالا برای فروش در پنل، نام کالای مورد نظر را از لیست مورد نظر انتخاب نمایید در صورتی که بعد از بسته بندی مرسوله وزن مرسوله بیشتر از جمع مرسولات موجود شد می توانید در قسمت وزن کالا وزن جدید را وارد نمایید در غیر این صورت وزن کالا به گرم را خالی بگذارید، در صورتی که برای مرسولات مورد نظر در پنل تخفیف در نظر گرفته اید مقدار تخفیف را وارد نمایید. ( کالاهای وارد شده در منوی اصلی مدیریت کالاهای فروشگاه در زیر منوی لیست کالاهای ثبت شده با انتخاب عکس مداد قابل ویرایش و با انتخاب سطل زباله حذف می گردند.)

در سامانه زاگما در صورتی که تخفیف وارد شده دو رقمی باشد تخفیف به صورت درصدی و در غیر این صورت به صورت یک عدد ثابت در نظر گرفته می شود.

  • از انبار زاگما

در حالتی که میخواهید کالاهایتان از انبارهای زاگما ارسال شود، کافیست در ابتدا پس از ثبت کالاهایتان به صورت کامل به همراه وزن/قیمت/تعداد/توضیح کوتاهی از مرسوله (وزن و تعداد مرسوله پس از تائید انباردار اصلاح می گردد) در منوی اصلی انبار زاگما در زیر منوی افزودن کالای جدید و انتخاب انبار مورد نظرتان و تحویل کالا به انبار زاگما، نام کالای مورد نظر را از لیست مورد نظر انتخاب نمایید، در صورتی که برای مرسولات مورد نظر در پنل تخفیف در نظر گرفته اید مقدار تخفیف را وارد نمایید. ( کالاهای وارد شده در منوی اصلی انبار زاگما در زیر منوی لیست کالاهای موجود در انبار با انتخاب عکس مداد قابل ویرایش و با انتخاب سطل زباله حذف می گردند و با انتخاب علامت + پس از تایید انبار بر تعداد آنها افزوده می گردند.)

در زمان ثبت کالا در انبار زاگما قیمت و تعداد آن ثبت می شود، از این رو در سامانه زاگما در صورتی که تخفیف وارد شده دو رقمی باشد تخفیف به صورت درصدی و در غیر این صورت به صورت یک عدد ثابت در نظر گرفته می شود.

تائید سفارش

پس از ثبت سفارشات لازم است سفارشات را تایید و آماده ارسال نمایید، در این صفحه میتوانید این سفارشات را به صورت گروهی تایید و آماده ارسال نمایید.

پرینت فاکتور (برای پرینت مرورگر کروم  توصیه می شود)

به چند طریق می توانید فاکتور های ارسالی مرسولات را پرینت و یا دانلود نمایید:(نحوه بسته بندی مرسولات برای ارسال توسط شرکت حمل و نقل)

  • از طریق لیست سفارشات در منوی اصلی مدیریت سفارشات با انتخاب گزینه پرینت در زیر هر بارکد آبی رنگ
  • با انتخاب بارکد آبی رنگ و مشاهده مشخصات سفارش و کلیک بر روی پرینت یا دانلود فاکتور
  • از طریق گزینه دانلود فاکتور گروهی در منوی اصلی مدیریت سفارشات

 

 

فاکتورها را در برگه A5 پرینت نمایید، لطفا توجه داشته باشید برای شرکت پست فاکتورها در دو برگ(سه پرینت از فاکتور) و برای دیگر شرکتهای حمل و نقل در یک برگ پرینت کنید. در صورتی که در سه برگ هست، یکی از برگه‌ها برای دریافت تاییدیه از پستچی مربوطه می باشد و دوبرگه دیگر  را از گوشه بالا سمت چپ بهم منگنه کرده و با چسب 5 سانتی بالا و پایین فاکتورها را بر روی مرسوله مورد نظر بچسبانید طوری که چسب بر روی بارکد فاکتورها قرار نگیرد.

 

 

لیست مرسولات آماده تحویل

در لیست سفارشات با کلیک بر روی آیکون  سامانه زاگما به شما پرینت مرسولات آماده تحویل به شرکت حمل و نقل را به همراه بارکد انها تحویل می دهد، شما می توانید از این برگه به عنوان رسید تحویل مرسولات به پستچی مربوطه استفاده کنید.

دانلود فاکتور گروهی

پس از آنکه مرسولات آماده ارسال شدن با انتخاب این گزینه فاکتور مرسولات به تفکیک به صورت گروهی قابل پرینت می باشد در این صفحه فاکتورهای قابل پرینت بر اساس فیلتر نمایش در هر صفحه محدود شده و با تغییر مقدار عدد نمایش در هر صفحه و یا تغییر صفحه می توانید فاکتورهای مرسولات قابل رسال را پرینت کنید.(کافیست بر روی عکس پرینتر کلیک نمایید).

پرینت در این لحظه از 1 تا 25 ، در هر صفحه 25 عدد

ثبت گروهی سفارشات

گاهی اوقات پیش می آید که سرور شرکت های حمل نقل از دسترس خارج می شوند و یا سفارشات را توسط فراگما جمع آوری می کنید در این حالت به منظور سهولت فروشگاه داران امکان انتخاب شرکت حمل و نقل به تفکیک هر شهر وجود دارد و در صورت نیاز میتوانید پس از ثبت سفارش به صورت پیش سفارش، سفارشات را با شرکت حمل و نقل دلخواهتان ارسال و ثبت نمایید.

 

تایید ارسال کالا

در سامانه زاگما این امکان فراهم شده است که توسط بارکد خوان سفارشات تایید و آماده ارسال بشوند.

 

ثبت برگشتی

در سامانه زاگما این امکان فراهم شده است که توسط بارکد خوان ثبت برگشتی شوند تا بدین ترتیب برای انبار داری فروشگاهتان به مشکل بر نخورید.

 

آمار کلی فروشگاه

در این صفحه تعداد کاربران و کشورهای ورودی به فروشگاه اینترنت شما نمایش داده می شود.

تنظیمات فراگما

در این صفحه می توانید تنظیمات فروشگاه خود را به طور کامل تغییر دهید از قبیل آیتمهای نمایش داده شده و نحوه ارسال و محاسبه و پرداخت سبد خرید و رنگ تمپلیت ها و ..

 

شخصی سازی فراگما

در این قسمت تمام ویژگی‌های فروشگاه ساز حرفه ایی فراگما قابل نمایش و تغییر است از قبیل ایجاد بند و اسلاید و تمپلیت و گفتگوی آنلاین و ..

برگه مطالب

در این صفحه لیست مطالب نوشته شده و آمار کلی هر نوشته به تفکیک قابل مشاهده می باشد و همچنین می توانید نوشته جدید به فروشگاهتان اضافه کنید.

  • بر چسب(کلمات کلیدی) : کلمات مناسب برای سئو کردن نوشته های وبلاگ شماست توجه کنید که برای افزودن کلمه جدید کافی است پس از نوشت کلمه مورد نظر ↵ Enter را بزنید و برای حذف کردن کلمه مورد نظر کافی است با گذاشتن کروسه در کنار کلمه قرار داده و دوبار کلید  ← backspace   را بزنید.
  • تعداد بازدید یکتای اولیه : در هنگام نمایش مطلب مورد نظر تعداد شمارنده بازدید از این عدد شروع می شود و پس از هر بار بازدید بر تعداد این رقم افزوده می شود.
  • متن اصلی نوشته : که به صورت ورودی نرم افزار Word می باشد و قابلیت تغییر متن و رنگ و ایجاد جدول و … را دار می باشد.

کالاهای فروشگاه

در این صفحه لیست کالاهای ثبت شده و آمار کلی هر نوشته به تفکیک قابل مشاهده می باشد و همچنین می توانید کالای جدید به فروشگاهتان اضافه کنید.

  • بر چسب(کلمات کلیدی) : کلمات مناسب برای سئو کردن کالاهای فروشگاه شماست توجه کنید که برای افزودن کلمه جدید کافی است پس از نوشت کلمه مورد نظر ↵ Enter را بزنید و برای حذف کردن کلمه مورد نظر کافی است با گذاشتن کروسه در کنار کلمه قرار داده و دوبار کلید  ← backspace   را بزنید.
  • نوع کالا : نوع کالایی که قصد ثبت آن را دارید، این کالا می تواند فروشگاهی(موجود در فروشگاه شما – وارد کردن مشخصات کالا الزام است)، انبار زاگما(ثبت شده در انبار زاگما-وارد کردن کد کالا در انبار زاگما الزامیست)، بازاریابی(موجود در دیگر فروشگاهها-وارد کردن کد کالای بازاریابی الزامیست)
  • فروش تکی : در هنگام ثبت کالا سیستم به شما لینک مختص هر کالا برای فروش به صورت تکی را میدهد از این رو تنظیمات برای فروش به صورت  فروش تکی نیز درخواست میشود.
  • مقدار تخفیف : این تخفیف بر روی کالا های مورد نظر قابل مشاهده می باشد
  • مناسب برای: این گزینه ها برای تفکیک پذیری بهتر کالاها می باشد و به خریدار کمک می کند راحت تر گروه کالای مناسب را انتخاب نماید
  • کالای ویژه : به منظور دسته بندی بهتر در فروشگاه
  • دسته بندی : دسته مناسب برای این کالا
  • گزینه/تنوع : اگر کالای شما ویژگی‌های قابل انتخابی دارد می توانید این ویژگی های را در زمان ثبت کالا وارد نمایید مثلا رنگ یا سایز مختلف پس از انتخاب نوع ویژگی در قسمت رنگ/سایز/اندازه این ویژگی را وارد نمایید مثلا سایز رنگ یا .. و در قسمت گزینه مورد نظرتان پارامترهای مورد نظرتان را وارد نمایید، برای افزودن کلمه جدید کافی است پس از نوشت کلمه مورد نظر ↵ Enter را بزنید و برای حذف کردن کلمه مورد نظر کافی است با گذاشتن کروشه در کنار کلمه قرار داده و دوبار کلید  ← backspace   را بزنید.
  • زیر گروه : در صورتی که دسته مورد نظرتان در این دسته نبود می توانید دسته دلخواهتان را وارد نمایید.
  • تعداد بازدید یکتای اولیه و تعداد فروخته شده یکتای اولیهدر هنگام نمایش کالای مورد نظر تعداد شمارنده بازدید/فروش از این عدد شروع می شود و پس از هر بار بازدید/فروش بر تعداد این رقم افزوده می شود
  • مشخصات بیشتر و توضیح جامع : که به صورت ورودی نرم افزار Word می باشد و قابلیت تغییر متن و رنگ و ایجاد جدول و … را دار می باشد.

 

نوشته‌های مرتبط :

آموزش فروشگاه ساز فراگما

 

 

 

 

ثبت دامنه

زاگما به عنوان ارائه دهنده سرویس ثبت انتقال دامنه، جستجوی و بررسی دامنه در پسوندهای IR، ثبت دامنه در زاگما با قیمت مناسب و نگهداری ایمن از با ارزش‌ترین رکن تجارت مجازی شما، دغدغه‌ی خاطرتان را از بین خواهد برد.

توجه: لطفاً توجه داشته باشید که، هزینه ثبت دامنه از اعتبار حسابتان کسر می‌گردد.

پس وارد کردن نام دامنه و انتخاب بررسی دامنه در صورتی که دامنه مورد نظر ازاد بوده و قابل انتخاب باشد میتوانید با وارد کردن شناسه ایرنیک مورد نظرتان دامنه را به اسم خودتان ثبت نمایید.

دامنه های خریداری شده در همان صفحه به صورت لیست مرتب می شوند، میتوانید با انتخاب دامنه مورد نظر مشخصات دامنه را مشاهده نمایید و نام سرورها را تغییر دهید، همچنین با انتخاب مدت زمان تمدید دامنه را تمدید نمایید.

نوشته‌های مرتبط :

آموزش ساخت شناسه ایرنیک + فیلم آموزشی

فعال کردن ثبت دامنه توسط نمایندگان/تغییر رابط های مجاز در ایرنیک

خالی کردن سبد خرید در سایت nic.ir

روش بررسی DNS های یک دامنه

بررسی وضعیت ثبت دامنه های IR

سئوالات متدوال در مورد دامنه های IR

آموزش تغییر DNS های دامنه در ایرنیک

مدیریت کالاهای فروشگاه
  • لیست کالاهای ثبت شده: در لیست مذکور کلیه کالاهای ثبت شده در فراگما، ثبتی در پنل به نمایش در می آیند.
  • با غیر فعال کردن /حذف  هر کالا دیگر تا زمان فعال کردن  مجدد آن قابلیت ثبت سفارش برای آن کالا غیر ممکن می‌شود.
  • برای کالاهای بازاریابی و فروشگاهی فراگما سیستم به طور خودکار تعداد کالا را بررسی می‌کند و در صورتی که تعداد کالا کمتر از سفارش ارسالی باشد، سفارش مربوطه ثبت نمی‌گردد، شما می‌توانید تعداد کالا را در قسمت ویرایش تغییر دهید.
  • کالاهای ثبت شده در هر لحظه قابل حذف /ویرایش  می‌باشند.
  • در صورتی که کالای انبارداری یا بازاریابی را به عنوان کالای خودتان در فروشگاه فراگما ثبت نمایید، می‌توانید وضعیت آن‌ها را در هر زمان مشاهده نمایید.
  • با ثبت کالاهای بازاریابی/انبارداری و یا فروشگاهی‌تان علاوه بر امکان فروش در فروشگاه ساز فراگما امکان‌پذیر می‌باشد می‌توانید از طریق لینک مستقیم کالاهای مذکور را بفروش برسانید، برای دریافت لینک فروش مستقیم با انتخاب نام کالای مورد نظر، در پنجره‌ی شناوری مشخصات آن کالا به نمایش در می‌آید، در پنجره مذکور لینک فروش مستقیم قابل مشاهده می‌باشد.
  • در صورت اتمام کالا کالا به رنگ قرمز و در صورت در حال اتمام بودن کالا به رنگ نارنجی در می آید.

  • ثبت کالای برای فروش در پنل

در این صفحه می توانید مخصات کالای مورد نظرتان را برای فروشگاه انتخابی در پنل زاگما ثبت نمایید، و از طریق مدیریت سفارشات»ارسال کالای ثبتی در پنل مرسولات را بدون وارد کردن وزن و نام تنها با انتخاب از لیست مرسولات ثبت و ارسال نمایید.

مدیریت همکاران

در سامانه زاگما به راحتی می توانید همکار جدید با دسترسی های متنوع معرفی کنید، کافی است در منوی اصلی وارد بخش مدیریت همکاران ، زیر منوی ثبت همکار جدید شوید و نام کاربری، نام، نوع دسترسی همکار را انتخاب نمایید ، توجه داشته باشید که نام کاربری همکار می بایست برگرفته از نام کابری شما باشد (سامانه پیشنهاد می دهد)، پس از ثبت همکار جدید، مشخصات همکار مربوطه از قبیل نوع همکاری،نام و نام کابری ایشان در قسمت مدیریت همکاران قابل مشاهده می باشد و در هر لحظه مشخصات همکاران قابل ویرایش  /غیر فعال کردن /فعال کردن  می‌باشند.

لازم به ذکر است که باید به همکاران ثبت شده دسترسی به فروشگاهیتان را ایجاد نمایید، برای این منظور وارد بخش منوی اصلی مدیریت همکاران زیر منوی لیست همکاران ثبت شده شوید و با انتخاب نام همکار را اضافه کرده اید انتخاب نمایید پس از انتخاب همکار، فروشگاه‌هایی که همکار مربوطه اجازه دسترس دارد قابل مشاهده می باشند می توانید با انتخاب فروشگاه آن را به همکار مورد نظر اضافه کنید و یا اجازه دسترسی به فروشگاه مورد نظر را حذف نمایید.

انبار زاگما
  • لیست کالاهای موجود در انبار : لطفا قبل از ارسال کالا به انبارهای زاگما، برای ثبت و فعال سازی انبار هماهنگ نمایید.
  • مشخصات کالاهای ثبت شده شما در انبار قابل مشاهده بوده و می توانید آنها را، فعال /غیر فعال  کنید.
  • با انتخاب نام هر کالا می‌توانید تاریخچه ورود و تائید مرسوله به انبار را مشاهده نمایید.
  • با انتخاب  نام هر کالا می‌توانید مشخصات مربوط به ان کالا را تغییر دهید.
  • با انتخاب علامت  در قسمت تعداد موجود می‌توانید تعداد کالاهای جدیدی را که به انبار فرستاده‌اید، اضافه نمایید، تعداد اضافه شده توسط شما پس از تائید توسط انباردار به سیستم اضافه می‌گردد.

 

  • افزودن کالای جدید به انبار

مشخصات کالای مورد نظرتان را وارد نمایید و سپس انباری که برای شما فعال شده است را انتخاب نمایید، وزن مرسوله مورد نظرپس از ارسال به انبار زاگما اصلاح می گردد.

 

مدیریت درگاه

در این صفحه در صورتی که توسط فروشگاه ساز فراگما، مرسوله‌ی به صورت اینترنتی بفروش برسد، مشخصات تراکنش بانکی آن مرسوله به نمایش در می‌آید.

توجه: به منظور سرعت بخشیدن به تسویه این نوع سفارشات، پس از تغییر وضعیت مرسوله به توزیع شده (دریافت مرسوله توسط خریدار) می‌توانید با ارسال پیامک به خریدار و درخواست تائید دریافت مرسوله توسط خریدار و ارسال پیامک تائید توسط خریدار به سامانه زاگما، به سرعت وجه مورد نظر را دریافت نمایید.

 

 

وضعیت پرداخت و کسورات
  • وضعیت پرداخت و کسورات : در این صفحه مرسولاتی که قابلیت پرداخت دارند به تفکیک و به صورت ریز قابل مشاهده می باشند، سیستم به طور اتومات پرداخت ها را انجام میدهد ولی در صورت نیاز میتواند درخواست پرداخت هم  ارسال کنید، با تغییر فیلتر به درآمد خالص قابل تسویه و انتخاب کلید مشاهده، مبلغ قابل پرداخت و گزینه درخواست واریز قابل مشاهده می باشد.
  • تاریخچه پرداخت و کسورات : هر مبلغی که برای فروشگاه دارن واریز شود به صورت ریز و قابل تفکیک در این قسمت لیست می شود و با انتخابهر عدد مرسولات مربوط به آن پرداخت لیست می شوند.
  • افزایش اعتبار : همانطور که گفته شد برای ارسال پیامک و ثبت سفارشات از شارژ اعتبار حسابتان کسر میشود و در این صفحه می توانید به راحتی حسابتان را با مبلغ مورد نظرتان شارژ کنید، لطفا توجه داشته باشید که در صورتی که اگر اعتبار حسابتان از حداقل اعتبار کمتر باشد، ارسال پیامک انجام نمی شود، برای افزایش اعتبارتان لطفا پس از پرداخت در درگاه بانکی مورد نظر حتما بر روی تکمیل فرآیند خرید کلیک نمایید.
  • جزئیاتاعتبار : در این صفحه تراکنش های انجام شده که به اعتبار حسابتان مربوط میشود لیست می گردد.
  • شماره حساب : در این صفحه می توانید شماره حساب بانک ملی تان و یا شبای دیگر بانک ها وارد نمایید، لطفا توجه داشته باشید در صورتی که از حساب شبا استفاده کنید بر طبق قوانین بانکی واریز با تاخیر انجام میشود.

 

در سامانه زاگما پروسه ارسال به مراحل زیر تقسیم میگردد :

  • نیازمند تائید (در این مرحله فروشگاه دار می بایست سفارش را برای ارسال آماده بسته بندی کرده و کلید تائید را برای ثبت این شفارش در شرکت حمل و نقل مورد نظر انتخاب نماید.)
  • تائید سفارش توسط خریدار (در این حالت در صورتی که تائید پیامکی را فعال کرده باشید و خریدار این سفارش را تائید نماید، این تائیدیه قابل نمایش می باشد)
  • انصراف خریدار ( در این حالت فروشگاه درا سفارش مورد نظر را به حالت انصراف در آورده است)
  • معلق در فروشگاه
  • آماده ارسال/تائید شده در انتظار مامور پست (در این حالت سفارش تائید شده و در انتظار مامور پست برای ارسال مرسوله می باشد)
  • اشتباه در اعلام آماده ارسال ( در این حالت فروشگاه دار این مرسوله را به شرکت حمل و نقل مورد نظر تحویل نداده است)
  • دریافت شده آماده توزیع ( سفارش توسط شرکت حمل و نقل مورد نظر دریافت شده و آماده توزیع می باشد)
  • در حال توزیع* ( در این حالت مشکلی در توزیع کالا پیش آمده است که از طرف زاگما این مشکل پیگیری مستمر شده و بر طرف می گردد)
  • توزیع شده ( در این حالت مرسوله توسط شرکت حمل و نقل توزیع شده و به دست خریدار رسیده است)
  • باجه معطله ( در این حالت مشتری در آدرس مورد نظر نبوده و یا امکان ارسال مرسوله توسط شرکت حمل و نقل مورد نظر نمی باشد، مرسوله بین 2-3 روز در منطقه مورد نظر میماند و در این مدت پستچی به آدرس مورد نظر مجددا برای تحویا مرسوله مراجعت می کند)
  • غیر قابل توزیع ( در این حالت مرسوله بنا به عللی خاص غیر قابل توزیع می باشد)
  • پیش برگشتی مرسوله ( در این حالت در صورتی که آدرس خریدار یافت نشود و یا خریدار از تحویل خودداری کند مرسوله آماده برگشت به آدرس ارسال کننده می شود)
  • ثبت نهایی برگشتی ( در این حالت مرسوله در راه برگشت به ادرس ارسال کننده می باشد و برای سفارش مجدد این مرسوله باید سفارشی جدید ثبت شود)

( این مراحل به صورت سیستمی از طرف شرکت حمل و نقل آپدیت می شود، سامانه زاگما تمام تلاش خود را می کند که پروسه مذکور در سریع ترین زمان ممکن انجام شود، از این رو روزانه وضعیت مرسولاتی که تغییر وضعیت نداده اند، به صورت مستمر پیگیری شده، تا وضعیت مرسولات در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود )

  • تاییدیه وجه توسط پست
  • بررسی پرداخت توسط پست
  • قابل پرداخت (در این حالت پست برای زاگما مبلغ مورد نظر را واریز کرده است و زاگما میتواند مبلغ مذکور را برای فروشگاه داران عزیز واریز نماید)

 

مشاهده گزارشات

در این صفحه می توانید به تفضیل به صورت نمودار وضعیت و گزارشات مورد نیازتان را مشاهده نمایید.

 

کافیست بازه تاریخی مورد نظرتان را انتخاب نمایید، سپس نوع تاریخ را که در آن بازه سفارشات مورد بررسی قرار گیرند، نوع نمودار نحوه نمایش گزارشات نهایی را قابل انتخاب می کند و نوع تعداد که به صورت درصدی از کد و یا بر حسب تعداد سفارشات قابل انتخاب می باشد.

  • منظور از گزارش عملکرد فروشندگان، بازاریاب ها و یا فروشندگان سیستمی سامانه زاگما و منظور از گزارش عملکرد همکاران، همکارانی می باشد که شما در قسمت مدیریت همکاران زاگما ثبت نموده اید.
  • در نوع فیلتر می توانید وضعیت مرسوله مورد نظرتان را به تفضیل انتخاب و به راحتی مشاهده نمایید و دید کلی از این وضعیت بدست بیاورید.

پیغام به زاگما

در این صفحه می توانید به همکاران ما در زاگما پیغام ارسال کنید و یا پیغام های مهم سیستم و یا پیغام های ارسال شده توسط همکاران را مشاهده نماید و به پیغام های مورد نظر پاسخ دهید.

همکاری با زاگما

در این صفحه می توانید کد یونیک به همراه لینک دعوت دوستان و یا همکارانتان به زاگما را دریافت کنید، و با دعوت فروشگاه داران و یا تامین کنندگان به زاگما در سود حاصل از دعوت آنها بین 10-20 درصد سهیم می باشید.