چگونه مرسولات خود را در زاگما به صورت پرداخت در محل / پس کرایه /پیش کرایه ثبت کنیم ؟
این آموزش شامل
- ?ثبت اطلاعات مرسوله (محل : منوی مدیریت سفارشات»ارسال سفارش کالای جدید ، تجهیزات مورد نیاز : ترازو)
- صدور فاکتور و آماده سازی
- ارسال مرسولات
مطالب مرتبط
افزونه حمل و نقل زاگما برای فروشگاه ساز ووکامرس ( وردپرس ، دکان)
راهنمای پنل کاربری زاگما
سیستم دریافت بیعانه(پیش بها/پیش پی)
برای شروع فرایند ثبت مرسوله این مراحل را طی نمایید :
منوی سمت راست > منوی مدیریت سفارشات»ارسال سفارش کالای جدید
در زاگما چندین نوع ثبت مرسوله داریم
- ارسال سفارش کالای جدید(تکی)
- ارسال سفارش کالای ثبت شده در پنل(تکی یا گروهی)
- ارسال سفارش کالای موجود در انبار(تکی یا گروهی)
- ثبت سفارش با اکسل
- ثبت توسط فروشگاه ساز فراگما
- افزونه ووکامرس
- وب سرویس(Api)
انواع ثبت سفارش
ثبت سفارش کالای جدید
در این سرویس اطلاعات گیرنده و مرسوله را به صورت تکی وارد نمایید و در پایان هزینه های ارسال برای شما محاسبه میگردد، پس از ثبت سفارش و دریافت فاکتور، پستچی شرکت حمل و نقل مربوطه با مراجعه به محل شما یا فروشگاه مورد نظرتان، مرسوله مورد نظر را دریافت و به مقصد ارسال میکند.
ثبت سفارش کالای ثبت شده در پنل
ثبت سفارش کالای موچود در انبار
ثبت از اکسل
درصورتی که لیست گیرندگان خود را در یک فایل اکسل داشته باشید میتوانید از این روش استفاده کنید . فایل اکسل خود را مانند نمونه (دریافت فایل اکسل نمونه) کامل کنید و به صورت گروهی وارد سیستم نمایید.
ثبت با API
با استفاده از وب سرویس زاگما میتوانید هر سیستمی را به شبکه حمل و نقل کشور متصل نمایید.
ثبت سفارش به صورت تکی
زاگما از امکان مارکت پلیس(Market Place) به منظور ارسال کالا و استعلام هزینه حمل پشتیبانی میکند، از این رو در ابتدا فروشگاه مورد نظری را که می خواهید توسط آن ارسال صورت بگیرد را انتخاب نمایید، در قسمت ثبت کننده سفارش:
این قسمت مشخص میکند که چه کسی این مرسوله را ثبت کرده است.
اطلاعات گیرنده:
در این قسمت اطلاعات گیرنده مرسوله خود را به صورت کامل وارد نمایید.، وارد کردن مشخصات ستارهدار* الزامی میباشد.
- از شماره موبایل برای ارسال کد رهگیری به گیرنده استفاده میشود.
- شماره تلفن، ثابت اجاری نیست
- توضیحات، اجباری نیست
- زاگما دارای سیستم شناسایی سفارش تکراری میباشد، این به منظور جلوگیری از ارسال سفارش تکراری میباشد، که هزینه مضاعفی برای فروشنده عزیز ایجاد نماید، در صورتی که می خواهید سفارش تکراری برای خریداری ارسال نمایید لطفا تیک نادیدهگیری سفارش تکراری را بزنید.
- با وارد کردن شمخصات خریدار تکراری بودن سفارش ایشان و یا امتیاز ایشان که تا کنون چند سفارش موفق یا ناموفق داشته باشند به نمایش در میآید.
- در صورتی که کد پستی خریدار را نمیدانید، پس از انتخاب شهر و استان خریدار زاگما برای خریدار کد پستی مناسبی در نظر می گیرد(کدپستی وارد شده توسط زاگما به صورت حدودی میباشد و برای ارسال موفق مرسوله بهتر است کد پستی خریدار را به صورت دقیق وارد نمایید)
نحوه ارسال
سفارشی : اقتصادی
پیشتاز : سریع تا ۷۲ ساعت
تیپاکس: سریع تا 54 ساعت
در زاگما روشهای متنوعی برای ارسال کالا موجود میباشد، در روشهای پست سفارشی، پیشتاز، ندکس، تیپاکس در همان لحظه سفارشات آماده ارسال شده و بازکد ارسال برای شما صادر میگردد، در صورتی که سرویس شرکت حمل و نقل قطع باشد، سیستم سفارشات شما را به صورت پیش سفارش ثبت مینماید، در این حالت سفارشات هرگاه که سیستم شرکت حمل و نقل در دسترس باشد، آماده ارسال میگردند.
- سفارشات پیشتاز و سفارشی حداکثر 48 ساعت درحالت آماده به ارسال میتوانند باشند و پس از آن اگر به شرکت پست تحویل داده نشوند به اشتباه در اعلام آناده به ارسال تغییر وضعیت میدهند.
- سفارشات تیپاکس در صورتی که مستقیم در سامانه حمل و نقل تیپاکس ثبت شوند، غیر قابل ویرایش میباشند.(پیشنهاد ثبا به صورت پیش سفارش)
- سفارشات تیپاکس و ندکس حداکثر24 ساعت پس از آمادهارسال میبایست به شرکت حمل و نقل مروبطه تحویل داده شوند.
در زاگما خدمات متنوع مالی ارائه میشه که هر کدوم بسته به نوع تعامل شما با گیرنده قابل استفاده است:
- لطفا توجه داشته باشید که برای افرایش اعتبارتان میتوانید به صورت حساب مالی»افزایش اعتبار حساب مراجعه نمایید و حساب کاربرتان را شارژ کنید.
- برای مشاهده جزیئات اعتبار مصرف شده به قسمت صورت حساب مالی»جزئیات اعتبار حساب مراجعه نمایید، در این صفحه در بازه مورد نظر جزئیات بیشتری قابل مشاهده میباشد.
- پرداخت شده( پرداخت از اعتبار/ پیش کرایه/آنلاین ) :
در سرویس پرداخت شده هزینه ارسال سفارش از اعتبار شما کم میشه و صرفا بسته در محل به گیرنده تحویل داده میشود.
- Cod پرداخت در محل :
در این سرویس هزینه پست و ارزش کالا در محل از گیرنده دریافت میشود. - پسکرایه :
در این روش صرفا هزینه ارسال در محل گیرنده دریافت میشود.
توجه : در سرویس های مالی که گیرنده باید هزینه ارسال را پرداخت کنند ، در ابتدا هزینه ارسال از اعتبار فرستنده کم میشود و بعد توزیع سفارش و پرداخت هزینه توسط گیرنده هزینه به اعتبار فرستنده برمیگردد.
مبلغ دریافتی
در زاگما امکان دریافت پول کالا و یا هزینه ارسال از گیرنده هم فراهم است که 4 روش خدمت زیر رو داره :
- ثابت/ارسال رایگان : در این روش از خریدار تنها مبلغ کالا دریافت میگردد.
- شناور : از خریدار قیمت کالا+هزینه خدمات+هزینه پستی دریافت میگردد.
- مشمول : از خریدار قیمت کالا + هزینه پستی دریافت میگردد.
- کرایه ثابت/هزینه ارسال دلخواه : از خریدار قیمت کالا + کرایه وارد شده دریافت میگردد.
محتوای مرسوله
در قسمت نام کالا ، وزن و قیمت میتوانید مشخصات محتوای مرسوله خود را وارد کنید، همچنین به منظور هزینه بسته بندی میتوانید، در قسمت اعمال هزینه بسته بندی، هزینه مورد نظرتان برای بسته بندی را وارد نمایید.(این هزینه بر روی فاکتور نهایی به منظور نمایش به خریدار نمایش داده میشود)

ثبت سفارش

با کلیک بر روی دکمه ثبت سفارش، سفارش مورد نظر با موفقیت در سیستم ثبت میگردد.
مرحله ثبت مرسوله با موفقیت تمام شد، اگر در زمان انتخاب نحوه ارسال حالت ثبت مستقیم در سامانه حمل و نقل شرکت مربوطه را انتخاب کرده باشید:( پست سفارشی، پیشتاز، ندکس، تیپاکس)
سیستم به شما فاکتور نهایی را نمایش میدهد که میتوانید فاکتور مربوط به سفارش را با انتخاب پرینت فاکتور مشاهده نمایید و در سه برگ بر روی برگه A5 پرینت نمایید(روش بسته بندی مرسولات)، در غیر این صورت(پیش سفارش) نوبت به مرحله بعد دریافت بارکد پستی و پرینت فاکتور میباشد.
مطالب مرتبط
نحوه بسته بندی مرسولات برای ارسال توسط شرکت حمل و نقل
آموزش پرینت فاکتور مرسولات در زاگما و فراگما
رهگیری مرسوله/وضعیت مرسوله