چگونه مرسولات را اطلاع رسانی و رهگیری کنیم ؟
مطالب مرتبط
افزونه حمل و نقل زاگما برای فروشگاه ساز ووکامرس ( وردپرس ، دکان)
راهنمای پنل کاربری زاگما
سیستم دریافت بیعانه(پیش بها/پیش پی)
مرحله اول چگونه ثبت سفارش کنیم
مرحله دوم صدور فاکتور و آماده سازی
مرحله سوم ارسال مرسولات
اطلاع رسانی پیامکی :
زاگما وضعیت مرسولات و کد رهگیری آن را در چندین مرحله به گیرنده از طریق خطوط خدماتی(ارسال بدون محدودیت به همه شمارها) ارسال میکند. متن این پیامکها در قسمت مدیریت فروشگاه»تنظیمات ارسال پیامک قابل مشاهده میباشد، در صفحه مذکور شما میتوانید از لیست پیامکهای موجود آنها را برای مرسولات خود فعال/غیر فعال نمایید.
- market = نام فروشگاه شما
- ID = شماره رهگیری سفارش
- IDs = شماره رهگیری سفارش (کوتاه شده)
- Order = کالاهای موجود در سفارش ارسالی
- N = عددی مخصوص جهت تائید پیامک ارسالی
1- ارسال پیامک برای خریدار در هنگام ثبت سفارش:
سفارش شما با شناسه id در فروشگاه market ثبت شد.
2- ارسال پیامک به خریدار در هنگام ثبت سفارش و تشکر بابت انتخاب فروشگاه شما:
با تشکر از خرید شما از فروشگاه market
3- ارسال پیامک به خریدار در هنگامی که پست مرسوله مورد نظر را از فروشگاه دریافت نموده است:
خریدار محترم مرسوله شما با بارکد id ارسال شد و 2 تا 5 روز کاری برایتان ارسال میگردد.
www.8z8.ir/s?id=IDs
فروشگاه market
4- ارسال پیامک به خریدار در هنگامی که پست مرسوله مورد نظر را از فروشگاه دریافت نموده است
(نام گیرنده) عزیز سفارش شما با بارکد id ارسال شد. خواهشمندیم اگر پس از 5 روز کاری سفارش شما به دستتان نرسید حتما مرسوله را در سامانه www.8z8.ir/s?id=IDs رهگیری کنید و با داشتن اطلاعات فوق به نزدیکترین دفتر پستی مراجعه فرمایید.
فروشگاه market
باجه معطله : زمانی که گیرنده در محل حضور ندارد و مرسوله به پست برمیگردد
5- ارسال پیامک به خریدار در صورتی که سفارش داده شده در وضعیت معطله باشد
سفارش شما با بارکد id به دلیل عدم حضورتان برگشت داده شد، لطفا هر چه سریعتر برای دریافت آن به اداره پست منطقه خود مراجعه فرمائید.
6- ارسال پیامک به خریدار در صورتی که سفارش داده شده در وضعیت معطله باشد
(نام گیرنده) عزیز سفارش شما با بارکد id در حال برگشت است، لطفا با در دست داشتن کارت ملی تا 24 ساعت دیگر سفارش خود را از باجه معطله اداره پست شهرتان دریافت کنید.
7- ارسال پیامک به خریدار به منظور تائید سفارش ثبت شده در این پیامک نام کالاهای موجود در سفارش مطرح میشود
سفارش شما در فروشگاه market شامل [order] ثبت شد، ضمن تشکر از خرید شما، لطفاً در صورتی که مایل به ارسال این سفارش میباشید، عدد [N] را به عنوان پاسخ ارسال نمایید.
8- ارسال پیامک به خریدار به منظور تائید سفارش ثبت شده بدون مطرح کردن نام کالاهای موجود در سفارش
با تشکر از خرید شما از فروشگاه [order]، لطفاً در صورتی که مایل به ارسال این سفارش میباشید، عدد [N] را به عنوان پاسخ ارسال نمایید.
9- ارسال پیامک لینک تائید سفارش به خریدار به منظور تائید سفارش و آدرس خریدار
سفارش شما ثبت شد، برای تائید: www.8z8.ir/l?id=IDs کد تائید = N
با تشکر
فروشگاه market
10- ارسال پیامک برای رهگیری سفارش توسط خریدار
لینک به منظور پیگیری سفارشتان: www.8z8.ir/s?id=IDs
با تشکر
فروشگاه market
زاگما پیشخوان مجازی حمل و نقل
جستجو مرسولات
در قسمت جستجوی پیشرفته(منوی سمت راست مدیریت سفارشات»جستجوی سفارش) زاگما میتوانید مرسولات خود را بر اساس وضعیت و تمامی پارامترهای ثبت شده جستجو و فیلتر نمایید.
رهگیری گروهی :
در قسمت پیشخوان زاگما در صفحه مدیریت سفارشات»آمار کلی و وضعیت فروش میتوانید به صورت دسته بندی وضعیت مرسولات را مشاهده نمایید و یا به صورت گروهی در قسمت مدیریت سفارشات»لیست سفارشات از وضعیت کلیه مرسولات خود مطلع شوید.
شرح وضعیت مرسولات در زاگما :
پیش سفارش
منتظر انتخاب روش ارسال
در انتظار تایید فروشنده
منتظر تایید نهایی توسط شما
معلق( آماده پرینت )
ثبت روی سامانه حمل کننده و دریافت کد رهگیری آماده پرینت فاکتور حمل
آماده قبول
مرسوله بسته بندی شده و آماده تحویل به پستچی حمل کننده است وقتی مرسوله در این وضعیت قرار میگیرد یک پیغام برای حمل کننده ارسال میشود تا برای جمع آوری مرسولات از محل شما اقدام کند.
اشتباه در آماده به ارسال
در صورتی که پستچی جمع اور به محل شما مراجعه کند و مرسوله شما آماده نباشد سفارش در این وضعیت قرار میگیرد.
دریافت شده آماده توزیع
سفارش با موفقیت تحویل حمل کننده کالا شده است و در مراحل توزیع فرار گرفته است
غیر قابل قبول
در صورتی که مرسوله شما قابل حمل نباشد و یا توسط پلیس توقیف شود در این وضعیت قرار میگیرد
توزیع شد (تحویل گیرنده شده )
مرسوله با موفقیت تحویل گیرنده شده است.
معطله
واحد توزیع بسته را برای ارسال به محل گیرنده برده ولی حضور نداشته است ۷۲ ساعت در باجه معطله نگهداری میشود.
غیرقابل توزیع در مقصد
بسته در مقصد به دلایل مختلف قابل توزیع نمی باشد.
پیش برگشتی
بسته از شهر مقصد برگشت خورده است.
برگشت نهایی
بسته تحویل فرستنده شده است.
وضعیت های مرتبط با سفارشات cod
تایید شده مدیر مالی
مبلغ هزینه پستی توسط پستچی به حساب شرکت ملی پست واریز شده
تسویه شده مدیر مالی
مبلغ هزینه پستی به برای شما واریز شده است
به منظور پیگیری مرسولات قابل تسویه و یا مشاهده لیست واریزی های انجام شده توسط زاگما میتوانید :
- به منظور پیگیری مرسولات قابل تسویه در قسمت منو سمت راست صورت حساب مالی»وضعیت پرداخت و کسورات به منظور مشاهده مرسولات و مبلغ قابل تسویه در بازه زمانی دلخواه را انتخاب نمایید .
- منظور مشاهده مبالغی که به حسابتان واریز شده است از منوی سمت راست صورت حساب مالی»تاریخچه پرداخت و کسورات را انتخاب نمایید، در این صفحه لیست واریزی های انجام شده به همراه رسید بانکی واریز موفق وجود دارد.
- در همین منو صورت حساب مالی»شماره حساب به منظور افزودن شماره حساب بانک ملی یا شبای دیگر بانک ها میباشد.