86028392-88145296(021)

ساعت کاری 08:00-18:00 + پشتیبانی 24 ساعته از طریق تیکت

اتصال به سامانه زاگما با وب سرویس

به طور کلی روال کار با API به دو بخش ارسال اطلاعات خریدار و فروشگاه دار (عضویت فروشگاه دار در سامانه الزامی می باشد) به سامانه زاگما و دریافت و نمایش اطلاعات مورد نیاز به فروشگاه دار و خریدار تقسیم می شود.

usernameنام کاربری شما
passwordرمز ورود به سامانه
shopkodدر پنل سامانه زاگما، مدیریت فروشگاه » مشخصات فروشگاه » کد قرمز رنگ با نام کد فروشگاه

*وزن و قیمت استفاده شده به عنوان ورودی و همچنین پارامترهای خروجی مرتبط با آنها، به ترتیب بر حسب گرم و تومان می باشد.

 

  • استعلام وضعیت سفارشات ثبت شده به صورت جیسون

http://api.zagma.ir/orderstatus

پارامترمقداروضعیت
codeبارکد مرسوله مورد نظرالزامی
{
"barcod":null,"timeit":0,"vazit":0,"vaz":"false"
}

میباشد، در این حالت مقدار vaz که نشان دهنده وضعیت عملکرد میباشد برابر false است. در صورت درست اجرا شدن، مقدار vaz برابر true شده و پارامترهای زیر ایجاد میشوند: ( در فایل نمونه checkvaziat )
بارکد ارسالی = barcod
زمان آخرین وضعیت مرسوله = timeit
وضعیت مرسوله = vazit

  • استعلام هزینه خدمات، ارسال دیتا به صورت جیسون

http://api.zagma.ir/requestpricepost  (استعلام قیمت برای ثبت در پست)

http://api.zagma.ir/requestpricenedex  (استعلام قیمت برای ثبت در ندکس)

http://api.zagma.ir/requestpricetipax  (استعلام قیمت برای ثبت در تیپاکس)

پارامترمقداروضعیت
shopkodکد فروشگاه ثبت شده در زاگماالزامی
weightوزن کالا به گرمالزامی
ostanکد استان (طبق لیست پیوست STATE_CODE )الزامی
cityکد شهرستان (طبق لیست پیوست CODE )الزامی
noehazineنوع محاسبه هزینه :

  1. ثابت (از خریدار تنها مبلغ کالا دریافت میگردد)
  2. شناور (از خریدار قیمت کالا+هزینه خدمات+هزینه پستی دریافت میگردد)
  3. مشمول (از خریدار قیمت کالا + هزینه پستی دریافت میگردد)
  4. کرایه ثابت (از خریدار قیمت کالا + کرایه وارد شده دریافت میگردد)
الزامی
pricepostقیمت برای کرایه ثابت پستی(تومان)الزامی در صورتی که
noehazine برابر 4 باشد
priceقیمت کل سبد خرید به تومانالزامی

خروجی این متد در صورت نادرست بودن به صورت جیسون :

{
","code":12,"vaz":"falseفروشگاه انتخابی غیر مجاز میباشد":"
}

میباشد، در این حالت مقدار vaz که نشان دهنده وضعیت عملکرد میباشد برابر false است. در صورت درست اجرا شدن، مقدار vaz برابر true شده و پارامترهای زیر ایجاد میشوند: ( در فایل نمونه reqprice )

هزینه خدمات برای ارسال سفارشی پرداخت در محل = sefareshipmahal
هزینه خدمات برای ارسال پیشتاز پرداخت در محل = pishtazpmahal
هزینه خدمات برای ارسال سفارشی پرداخت شده = sefareshionline
هزینه خدمات برای ارسال پیشتاز پرداخت شده = pishtazonline

*مقدار ابن پارامترها در صورت درست بودن، به صورت یک عدد (برای مثال 7134.4) خواهد بود، در غیر این صورت مقدار آنها برابر با ‘نامعتبر‘ می باشد. (برای مثال استان هرمزگان»کیش که تنها به صورت ارسال پیشتاز آنلاین {پرداخت شده} قابل ارسال است)

 

  • ثبت سفارش (به صورت سبد خرید) ارتباط از طریق جیسون با لینک

http://api.zagma.ir/orderwitharray

پارامترمقداروضعیت
usernameنام کاربری صاحب فروشگاه در زاگماالزامی
passwordرمز عبور اکانت زاگماالزامی
shopkodکد فروشگاه ثبت شده در زاگماالزامی
mobileشماره تماس خریدارالزامی
phoneشماره ثابت خریدارمیتواند خالی باشد
weight*وزن کل سبد خرید به گرم

(*این وزن با جمع وزن سبد ارسالی مقایسه شده و بیشترین وزن اعمال می گردد)

الزامی
payنوع پرداخت هزینه :

  1. پرداخت در محل
  2. پرداخت شده(قبلا از مشتری مبلغ دریافت شده است)
الزامی
noersal*نوع ارسال :

  1. سفارشی
  2. پیشتاز

(*برای روشهای دیگر عدد یک را انتخاب نمایید)

الزامی
ostanکد استان (طبق لیست پیوست STATE_CODE )الزامی
cityکد شهرستان (طبق لیست پیوست CODE )الزامی
price*قیمت کل سبد خرید به تومان

(*این قیمت با جمع قیمت سبد ارسالی مقایسه شده و بیشترین قیمت اعمال می گردد)

الزامی
buyerنام خریدارالزامی
adressآدرس خریدارالزامی
codeposکد پستی خریدارالزامی
emailآدرس ایمیل خریدارمیتواند خالی باشد
cart*سبد خرید آرایه ای به صورت جیسون ارسال میگردد، در صورتی که تمام کالای سبد خرید در زاگما در قسمت انبارداری و یا در فراگما ثبت شده اند، به منظور انبارداری و مدیریت کالاهایتان لطفا قیمت و وزن و کد موجود در زاگما را ارسال نمایید.

(*کد کالاهای انبار در قسمت مدیریت انبار»لیست کالاهای موجود در انبار به صورت رنگ قرمز مشخص شده است)

(*کد کالاهای فراگما در قسمت مدیریت کالاهای فروشگاه»لیست کالاهای ثبت شده به صورت رنگ قرمز مشخص شده است)

نام کالاname
قیمت هر کالا (تومان)price
کد کالاcode
تعداد سفارش داده شدهquantity
وزن هر کالا(گرم)vazn
الزامی
noehazineنوع محاسبه هزینه :

  1. ثابت (از خریدار تنها مبلغ کالا دریافت میگردد)
  2. شناور (از خریدار قیمت کالا+هزینه خدمات+هزینه پستی دریافت میگردد)
  3. مشمول (از خریدار قیمت کالا + هزینه پستی دریافت میگردد)
  4. کرایه ثابت (از خریدار قیمت کالا + کرایه وارد شده دریافت میگردد)
الزامی
pricepostقیمت برای کرایه ثابت پستی(تومان)الزامی در صورتی که
noehazine برابر 4 باشد
idکد سبد خرید ثبت شده در فروشگاه مربوطهمیتواند ارسال نشود

خروجی این متد در صورت نادرست بودن به صورت جیسون :

{
","code":11,"vaz":"falseنام کاربری یا رمز عبور نادرست میباشد":""dali
}

میباشد، در این حالت مقدار vaz که نشان دهنده وضعیت عملکرد میباشد برابر false است.  در صورت درست اجرا شدن، مقدار vaz برابر true شده و پارامترهای زیر ایجاد میشوند: ( در فایل نمونه sabsefaresharray )

بارکد سفارش ثبت شده = barcod
هزینه خدمات بر حسب نوع هزینه انتخاب شده = price

در صورتی که کالاهای موجود در انبارهای زاگما و یا در فراگما ثبت شده بودند، لطفا در کنار اطلاعات بالا عبارت زیر را هم برای انبارداری kalaja را برابر a و برای کالاهای موجود در فراگما kalaja را برابر f قرار دهید.

kalajaبرای انبارداری a  و برای فراگما fالزامی در صورتی که کالا در انبار زاگما و یا فراگما موجود باشد
defaultاگر برابر no باشد برای ثبت سفارش وزن و قیمت و نام ارسالی در نظر گرفته می شود در غیر این صورت وزن و قیمت و نام موجود در انبار و یا فراگما در نظر گرفته می شود             اختیاری
  • کد وضعیت در پست :

کد وضعیتشرح کد
1معلق در فروشگاه
2آماده قبول
3اشتباه در اعلام آماده ارسال
4عدم حضور مدیر فروشگاه
5قبول شده
6غیرقابل توزیع
7توزیع شده
8باجه معطله
9غیرقابل توزیع
10پیش برگشتی مرسوله
11ثبت نهایی برگشتی
12مرسوله خسارتی
13مرسوله غرامتی
70تایید شده مدیر مالی
71تسویه شده مدیر مالی

 

  • کد وضعیت در زاگما :

کد وضعیتشرح کد
1تسویه با بازاریاب
2تسویه با فروشگاه
3*قابل پرداخت
4مردود
5نیازمند تائید سفارش توسط فروشگاه دار
6نیازمند تائید سفارش  توسط منشی
7نیازمند تائید سفارش توسط همکار
8نیازمند تائید سفارش توسط همکار کامل
9نیازمند تائید سفارش توسط بازاریاب
10نیازمند تائید سفارش توسط فروشگاه دار به عنوان بازاریاب
11نیازمند تائید انباردار برای ارسال
12تائید سفارش توسط خریدار
13نیازمند تائید فروشنده برای ارسال
14نیازمند تائید فروشگاه دار برای ارسال
15نیازمند تائید تأمین‌کننده برای ارسال
16*معلق در فروشگاه
17آماده قبول
18اشتباه در اعلام آماده ارسال
19عدم حضور مدیر فروشگاه
20دریافت شده آماده توزیع
21در حال توزیع*(توقیف شده)
22در حال توزیع با پیک موتوری
23توزیع شده
24توزیع شده باپیک موتوری
25*باجه معطله
26غیرقابل توزیع
27پیش برگشتی مرسوله
28ثبت نهایی برگشتی
29ثبت نهایی برگشتی بازگشت کالا به فروشگاه
30مرسوله خسارتی
31مرسوله غرامتی
32*تائید وجه دریافتی توسط پست
33*بررسی برای پرداخت توسط پست
34*تائید شده درانتظار مأمور پست
35*تائید شده توسط خریدار
36*انصراف خریدار

باجه معطله : در این حالت در صورتی که خریدار مرسوله در مقصد مورد نظر نباشد و مرسوله 2-3 روز در شعبه شرکت حمل و نقل در شهر مقصد می ماند در این حالت پستچی 1-2 بار دیگر به مقصد مورد نظر برای تحویل کالا مراجعت می کند و در صورت عدم پاسخگویی مجدد مرسوله برگشت می خورد.(خریدار مرسوله با مراجعه به شعبه شرکت حمل و نقل می تواند به صورت دستی مرسوله را دریافت کند.)

انصراف خریدار/تائید شده توسط خریدار : در این حالت در هنگامی که از خریدار تائید پیامکی برای ارسال مرسوله گرفته می شود، خریدار درخواست خود را اعلام می کند.

معلق : در این حالت فروشگاه دار مرسوله رو به صورت معلق در آورده و آن را اسال نکرده است.

تائید شده در انتظار مامور پست : در این حالت مرسوله توسط فروشگاه دار اماده تحویل به پستچی می باشد.

تائید وجه دریافتی توسط پست/تائید شده درانتظار مأمور پست/بررسی برای پرداخت توسط پست : در این حالتها شرکت حمل و نقل مربوطه در حال بررسی پرداخت پول به زاگما می باشد.

قابل پرداخت : در این حالت پست به زاگما مبلغ مرسوله مورد نظر را پرداخت کرده است و زاگما می تواند با فروشگاه دار تسویه کند.

 

  • کد وضعیت زاگما (به صورت خلاصه) :

کد وضعیت(زاگما)شرح خلاصه کد
17-20-22درحال توزیع
1-2-3-23-24-32-33توزیع شده
27-28-29برگشتی
18-19-21-26-30-31مرسولات غیر قابل توزیع
25باجه معطله
4-36انصرافی
5 تا 16معلق
34تایید شده در انتظار مامور پست

 

  • کد وضعیت زاگما (به صورت خلاصه ) :

کد وضعیت(زاگما)شرح خلاصه کد
1-2-3-23-24-32-33قبول شده
27-28-29رد شده
17-20-22درحال توزیع
25باجه معطله
18-19-21-26-30-31غیر قابل پذیرش
4 تا 16 – 36نیازمند تائید فروشگاه دار
34تایید شده در انتظار مامور پست

توجه : لطفا توجه داشته باشید که محدودیت برای ثبت سفارشات با کمک API  هر 25 ثانیه می باشد، برای رفع این محدودیت می توانید در قسمت مدیریت فروشگاه، مشخصات فروشگاه آی پی فروشگاهتان را در قسمت IP خاص برای استفاده از وب سرویس وارد نمایید، تا دیگر این محدودیت برای شما ایجاد نشود.