86028392-88145296(021)

ساعت کاری 08:00-18:00 + پشتیبانی 24 ساعته از طریق تیکت

قوانین اجرایی

قرارداد حاضر براساس ماده ۱۰ قانون مدنی، و با تابعیت از کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به صورت عام و قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲ و آیین نامه های مربوطه به صورت خاص، از تاریخ فعالسازی حساب کاربر ( مالک مشخصات ثبت شده در سایت زاگما) در سایت زاگما به رسمیت قانونی خواهد رسید. این قرارداد در کنار قرارداد کتبی (در صورت وجود قرارداد کتبی) حاضر متضمن کلیه توافقات طرفین بوده و به درخواست نوین عرضه گستر (زاگما) بندهایی از توافقات و اظهارات پیشین، اعم از شفاهی و کتبی، در ارتباط با موضوع این قرارداد از تاریخ انعقاد، فاقد هرگونه اثر خواهد بود.

کلیه بندهای ذکرشده در این صفحات، برداشت نهایی از سیاست امنیت اطلاعات زاگما است که سعی در احترام میان حقوق سایر کاربران زاگما و سایت زاگما و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و انجام کلاه‌برداری در بستر فراهم‌شده از سوی زاگما، تنظیم و تدوین‌ شده است.

ماده 1) قرارداد حاضر بین شرکت نوین عرضه گستر هوشمند دهر (سهامی خاص) به شماره ثبت 452568 شناسه ملی 14003976382 و به نمایندگی آقای ایمان شکری (مدیرعامل) که در این قرارداد “زاگما” خوانده می‌شود ، از یک سو و مالک مشخصات ثبت شده در سامانه ثبت نام کاربران زاگما که در این قرارداد «کاربر» نامیده می‌شود، در شهر تهران منعقد و برای طرفین حکم قرارداد قطعی را داشته و طرفین ملزم به اجرای تمامی مفاد آن می‌باشند.(قراردادهای شخصی به صورت کتبی با آقای شکری حتی بدون ذکر نمایندگی از طرف شرکت نوین عرضه گستر هوشمند دهر هم از این قوانین پیروی می‌کنند)

ماده 2) اقدام کاربر به خرید هاست، فروشگاه ساز یا خدمات ارائه شده از طریق وب سایت زاگما به نشانی www.zagma.ir مطابق قوانین تجارت الکترونیک

ماده 3)  این قرارداد وفق فرآیند الکترونیکی در سامانه زاگما با تائید نام کاربری کاربر در سامانه در هنگام ثبت نام و در صورت نیاز از طریق پیامک به شماره‌ی معرفی شده در زمان ثبت نام توسط کاربر، و ورود آن در سامانه توسط ایشان، حکم انعقاد قرارداد رسمی داشته و برای طرفین لازم الاجراست.

تبصره 1 : کاربر با عضویت در سایت زاگما کلیه شرایط این قرارداد را پذیرفته است.

تبصره 2 : ممکن است که سیاست حفظ حریم شخصی و بندهای این قرارداد را در هر زمانی اصلاح ‌کرده و بهبود ببخشیم، کلیه موارد اصلاح‌شده به طور خودکار و به محض ارسال بر روی سایت، اجرا خواهد شد و شما پیشاپیش موافقت و تعهد خود را به اجرای این سیاست‏ها اعلام می‏کنید.

ماده 4) تفسیر قرارداد

1-4) در صورتی که به موجب حکم دادگاه یا قوانین جاری کشور، هر یک از مقررات این قرارداد نامعتبر شناخته شود، اولاً خدشه‌ای به سایر مفاد قرارداد وارد نشده و ثانیاً پیشنهاد زاگما در خصوص اجرای سایر مفاد قرارداد به نحوی که بیشترین تطابق را با اراده زاگما داشته باشد، پذیرفته خواهد شد.

2-4) کلیه حقوق زاگما (مصرح در این قرارداد) در زمان قرارداد و پس از آن قابل پیگیری می‌باشد

ماده 5) خسارات قراردادی

1-5) چنانچه به موجب این قرارداد از جانب کاربر خسارتی به زاگما( یا حتی اعضای هیئت مدیره نوین عرضه گستر) یا شخص ثالث وارد آید، کاربر ضامن جبران خسارت می‌باشد. بدیهی است شرایط این ماده جدای از ماده جرائم این قرارداد است و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

2-5) زاگما هیچ‌گونه خسارتی تحت هیچ شرایطی بابت بروز مشکلات احتمالی از جمله مشکلات سخت افزاری ، نرم افزاری و یا شبکه‌ای که منجر به حذف، تخریب، تغییر اطلاعات و یا از کار افتادن یا متوقف شدن سرویس کاربران گردد، پرداخت نخواهد کرد.

3-5) مبلغ خسارت وارده به کاربر برای هر سرویس حداکثر تا معادل هزینه پرداخت شده برای همان سرویس توسط زاگما پذیرفته خواهد شد و زاگما هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال جبران خسارت مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.

ماده 6)  زاگما در ایران مدیریت ‌شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. ما از اطلاعات تماسی که در اختیار ما نهاده‌اید در جهت ارائه خدمات به شما استفاده می‌نماییم و اولویت تماس با کاربران زاگما از طریق بخش پیغام‌های سامانه زاگما موجود پنل کاربری می‌باشد. در همین راستا ممکن است اطلاعات تماس شما جهت استفاده از خدمات حمل و نقل و ارسال مرسوله در اختیار شرکت‌های حمل‌ و نقل طرف قرارداد با زاگما قرار گیرد. همچنین از اطلاعات بانکی شما در فرآیند پرداخت استفاده خواهیم نمود. اطلاعات شخصی و حساب کاربری مشتری را فاش نخواهیم کرد، مگر اینکه متقاعد شویم افشای این اطلاعات در جهت شناسایی یا تماس یا اقامه دعوی علیه کسی باشد که باعث صدمه و خسارت به حقوق و اموال زاگما (نوین عرضه گستر هوشمند دهر) یا اعضای سایت زاگما یا دیگران شده باشد. ما ممکن است اطلاعاتی را مطابق با قانون، یا در جایی که سایت زاگما متقاعد شود که، قانون نیازمند این اطلاعات است، در اختیار مقامات قرار دهیم. زاگما همچنین محتویات هیچ نامه الکترونیکی، یا مراسلات و مکاتباتی که برای اعضاء خود ذخیره کرده ولیکن برای هیچ شخص ثالثی افشا نخواهد کرد، مگر در مواردی که : ۱- موضوع سلامت و ایمنی عمومی مطرح باشد، ۲- در ارتباط با انتقال اموال تجاری دیگری به مشتری باشد و یا ۳- مورد نیاز برای انجام سفارش، خدمات پس از فروش، بررسی‌های حقوقی باشد که سایت زاگما به صلاحدید خود منفردا آن را، لازم بداند. 4- لازم باشد که برای پیگیری امور جنایی در اختیار مقامات قضایی قرار گیرد. 5- برای جلوگیری از صدمه و خسارت به حقوق و اموال زاگما مناسب باشد.

ماده 7) ممنوعات

1-7) علاوه بر خرید و فروش موارد خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران در زاگما، خريد و فروش پول، وجوه مالی ، اوراق بهادار (مبادله پول با پول) ، ارسال اجناس قاچاق، اجناس بی‌کیفیت، اجناس مخالف اصل 125 و یا پرداخت الکترونیک پست و یا توقیفی و مخالف با قوانین جمهوری اسلامی ایران و یا تبلیغات در شبکه‌های غیر تائید توسط نوین عرضه گستر هوشمند دهر در زاگما ممنوع می‌باشد.

2-7)  رمز عبور شما کلید اکانت شماست. از ارقام، حروف و کاراکترهای خاص و منحصر به فرد استفاده کنید، و به ‌هیچ‌وجه پسوردتان را در اختیار دیگران قرار ندهید. اگر پسورد یا اطلاعات شخصیتان را با دیگران به اشتراک بگذارید، به یاد داشته باشید که شخص شما در قبال تمام فعالیت‏هایی که به اسم شما در اکانتتان انجام می‏شود، مسئولیت قانونی و اخلاقی دارید. اگر اختیار پسوردتان را از دست بدهید، ممکن است متعاقباً قابلیت کنترل اطلاعات شخصیتان و خواندن اطلاعیه‌هایی که زاگما برای شخص شما در پنل ارسال می‌کند را نیز از دست‌ داده و در این صورت تصمیم‏گیری و اجرای اقدامات قانونی مربوطه به نیابت از شما انجام خواهد گرفت. بنابراین، اگر پسورد شما به هر دلیلی به خطر افتاده، باید فوراً زاگما را مطلع کرده و پسوردتان را تغییر دهید.

3-7) شما می‏توانید با ورود به‌حساب کاربری‌تان، بیشتر اطلاعات شخصیتان را ببینید، مرور کنید. اگر اطلاعات شخصی شما دچار تغییر شده یا نادرست است، باید فوراً آن را به زاگما خبر دهید.

4-7) استفاده از سرويس زاگما در سایت‌هایی که دارای مضامين غیرقانونی، مضر، تهدید کننده، توهین آمیز، زیان آور، غیر اخلاقی، افترا آمیز و مبتذل باشد و همین‌طور سایت‌هایی که به نژاد ، گروه و یا دسته خاصی از مردم توهین کرده باشند مجاز نمی‌باشد.

5-7)  استفاده از سرويس زاگما به منظور خريد و فروش غیرقانونی محصولات دارای حق چاپ و نشر (copyright) مجاز نمی‌باشد.

6-7)  استفاده از سرويس زاگما، در سایت‌های حراج، مزايده و قمار ممنوع می‌باشد.

7-7) استفاده از سرويس زاگما، در سایت‌های تبليغات کليکی سرمايه گذاری که با عنوان باکس در اينترنت شناخته شده هستند ممنوع می‌باشد.

8-7) استفاده از سرويس زاگما، برای موارد خريد و فروش کالاهای غیر مجاز بر اساس قوانین تجارت الکترونیک، مجاز نمی‌باشد و کاربر(فروشنده) متعهد است کلیه قوانین جاری کشوری از جمله قوانین تجارت ، تجارت الکترونیکی ، قانون جرائم رایانه‌ای و مصادیق محرمانه جرائم رایانه‌ای ، خرید و فروش اینترنتی ، دادوستد و تبلیغات و بازاریابی (غیر شبکه‌ای و غیر هرمی) در فضای سایبر و اینترنت ، قوانین حمایت از مالکیت‌های معنوی ، حقوق مؤلفین ، مصنفین و صاحبان اثر و نیز مقررات و قوانین کپی‌رایت و مقررات پستی را(به‌ویژه در خصوص عدم ارسال اشیاء و کالاهای ممنوعه پستی ) رعایت نموده و بر عملکرد فروشگاه‌های تحت پوشش خود در زمینه در زمینه رعایت قوانین مورد اشاره نظارت داشته باشد و در صورت عدم رعایت موضوع از سوی طرف قرارداد ، پست هر گونه مسئولیت پاسخگویی به مراجع ذیصلاح و جبران هرگونه خسارت خسارات احتمالی را از خود ساقط نموده و از این حیث زاگما هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت. همچنین کاربر (فروشنده) متعهد است در خصوص عدم تبلیغات کالاها و محصولات در شبکه‌های تلویزیونی غیر مجاز برون مرزی (شبکه‌های غیر مجاز ماهواره‌ای) به فروشگاه‌های زیر مجموعه تذکرات لازم را اعلام نماید، همچنین اتخاذ تدابیر لازم و نظارت مؤثر به‌منظور رعایت قوانین و مقررات جاری کشور جهت جلوگیری از عرضه و ارسال محصولات فرهنگی و بهداشتی غیرمتعارف و غیر مجاز ، ممنوعات پستی ، محصولات غیر اخلاقی و همچنین محصولاتی که مورد تائید نهادها و مراجع ذیربط و یا به هر دلیل دیگر ،بدیهی است هر گونه پاسخگویی ناشی از عدم رعایت این مهم به مراجع قضایی ، اداری ، انتظامی و سایر نهادهای ذیربط بر عهده کاربر(فروشنده) بوده و کاربر(فروشنده) موظف است ظرف مدت 24 ساعت اطلاعات مورد نیاز را به مراجع ذیربط ارائه نماید و از این حیث زاگما هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

9-7)  هیچ تراکنشی نه به‌ صورت ورودی و نه به ‌صورت خروجی (به‌جز دروازه‌های آنلاین) از حساب‌ها و کارت‌های دارای نام متفاوت با نام کاربر عضو مورد پذیرش نیست.

10-7)  به سبب تعامل با بانک‌ها، سایر تراکنش‌های ورودی و خروجی زاگما بر اساس قوانین داخلی بانک‌های جمهوری اسلامی و شبکه شتاب انجام می‌شود. یکی از قوانین مهم در این شبکه امکان بازگردانی وجه انتقالی از این شبکه تا پایان آن روز است که تراکنش‌های زاگما نیز شامل این قانون می‌باشند. به سبب اطمینان بیشتر و بر اساس قانون ذکرشده فوق، زاگما این اجازه را خواهد داشت که حداکثر تا 24 ساعت از انجام تراکنش (چه تراکنش‌های ورودی، خروجی و داخلی) وجه را به‌حساب مبدأ برگشت بزند. البته در این شرایط لازم است زاگما اطلاعات برگشتی را به صاحب حساب مقصد ارائه کند. سایت‌هایی که از سرویس زاگما استفاده می‌کنند، دارای سیاست امنیت اطلاعات و قوانین خاص خود می‌باشند. زاگما از کاربران خود می‌خواهد قبل از هرگونه خرید از این وب‌سایت‌ها قوانین و سیاست امنیت اطلاعات آن‌ها را مطالعه نموده و سپس نسبت به خرید اقدام کنند. چراکه در صورت سوءاستفاده‌های احتمالی، مسئولیتی بر عهده زاگما نیست.

11-7)  چنانچه در مورد وجه منتقل‌شده اختلاف به وجود آید (مثلاً کاربری وجهی را به‌حساب فروشنده واریز کرده اما پس از گذشت زمان مورد توافق) هنوز کالا یا سرویسی تحویل نگرفته باشد و زاگما محیط گفتگویی میان طرفین باز کند وجه در حالت دارای اختلاف مالی قرار می‌گیرد و امکان انجام هیچ عملیاتی روی رقم موردنظر از سوی طرفین وجود نخواهد داشت. همچنین سایر تراکنش‌هایی که از وجه موردنظر، در سرویس زاگما انجام‌ شده باشد به حالت معلق (دارای اختلاف) تبدیل خواهد شد و زاگما هیچ مسئولیتی در قبال این دعوا ندارد، زاگما در صورت توان محیط گفتگوی دوطرفه میان کاربران دارای اختلاف ایجاد کرده و زاگما بر این گفتگو نظارت کرده و در پایان به صلاحدید خود تراکنش را تائید یا رد می‌کند.

12-7)  زاگما به‌ شدت با اسپم مخالفت می‌کند، هرگونه سوءاستفاده از سرویس زاگما و یا استفاده ماشینی از سرویس زاگما، بدون هماهنگی با این وب‌سایت ممنوع بوده و در صورت مشاهده با کاربر خاطی، برخورد خواهد شد.

13-7)  هرگونه فعاليت تبليغاتی بر عليه زاگما ممنوع بوده و در صورت مشاهده حساب کاربر خاطی توقيف خواهد شد,  حق زاگما برای استفاده از موازین قانونی برای اعاده حیثیت محفوظ می‌باشد.

14-7)  کاربران زاگما می‌بایست هرگونه تغییر تلفن و آدرس خود را از طریق تیکت یا تماس تلفنی به اطلاع سایت برسانند. بدیهی است در صورت مشاهده اشکال در آدرس و تلفن، حساب کاربری خاطی، توقیف خواهد شد.

15-7)  هیچ کاربری حق واگذاری شناسه کاربری خود به فرد یا شرکت دیگر را ندارد.

16-7)  کاربر زاگما که به‌ عنوان فروشنده فعالیت می‌کند، موظف است نسبت به ارسال کالا و یا ارائه خدمات فروخته ‌شده از طریق اینترنت رسید اخذ نماید. بدیهی است که هرگونه مسئولیت، در زمینه کیفیت یا کمیت کالای ارائه‌شده و نیز ارسال آن بر عهده فروشنده است و در صورت اعلام مشتری مبنی بر عدم دریافت کالا، فروشنده موظف به ارائه رسید دریافت شده از سوی مشتری است.

17-7)  فروشنده موظف است اطلاعات کامل خریدار را از مشتری دریافت کند. گاهی اوقات ممکن است، زاگما به ‌منظور تطبیق اطلاعات فروش، با فروشنده و خریدار به‌صورت جداگانه تماس گرفته و اطلاعات سفارش و خرید انجام‌شده را دریافت کند. این کار به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده و کلاه‌برداری در زاگما انجام می‌شود و طرفین ملزم به در اختیار گذاشتن اطلاعات به زاگما می‌باشند.

18-7)  فروشنده موظف است شماره رسید دیجیتالی تائید شده از سوی زاگما را به نحوی واضح و آشکار روی سایت خود و یا بسته ارسالی به خریدار نمایش دهد.

19-7)  هر نوع ضرر و زیانی که به هر نحو از سوی فروشنده به خریدار و یا از سوی خریدار به فروشنده وارد شود می‌بایست مابین آن‌ها برطرف شود و زاگما در صورت توان امکان گفتگوی دوطرفه به‌منظور حل مشکلات را از طریق بخش تیکت فراهم می‌کند و در صورت عدم حل مشکل، امکان پیگیری قضایی برای طرفین وجود دارد. همچنین چنانچه ضرر و زیانی از سوی هر یک از طرفین به زاگما وارد شود، زیان دهنده موظف به جبران خسارت است.

20-7)  زاگما می‌تواند در هر زمان که به فعاليت يا اطلاعات هويتی کاربری مشکوک شد، مدارک هويتی و شناسایی بيشتر را از کاربر درخواست کند.

21-7)  کاربران می‌توانند در صورت عدم تمایل به فعالیت، با حساب کاربری خود سفارشی ارسال نکنند و این به معنی اتمام قرارداد و عدم تمدید آن می‌باشد، اما زاگما اطلاعات پایگاه داده‌های خود حذف نمی‌کند. این کار به‌منظور نگهداری جزئیات کاربران و تراکنش‌های آن‌ها، انجام می‌شود.

22-7)  استفاده از سرويس زاگما، در سایت‌های فروشگاهی که اقدام به فروش فيلم و سريال می‌کنند و در سامانه ساماندهی نيز ثبت نشده‌اند غير مجاز است.

تبصره 3 : جبران هرگونه خسارت و پاسخ گویی به مراجع ذیصلاح ناشي از تقلبي بودن، قاچاق بودن، معیوب بودن یا عدم مطابقت کیفیت و کمیت کالاهای فروخته شده بر عهده کاربر می‌باشد.

تبصره 4 : انتشار ویروس‌های اینترنتی به‌منظور سوءاستفاده از حساب کاربران زاگما مجاز نیست و در صورت مشاهده با شناسه کاربر خاطی برخورد شده و همچنین موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

تبصره 5 : جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات شخصی درباره سایر کاربران برای اهداف تجاری از طریق زاگما ممنوع است.

تبصره 6 : استفاده از چند نام کاربری برای یک شخص در زاگما ممنوع می‌باشد.

ماده 8) در صورت بروز حتی یکی از بندهای موجود در ماده 7 (و یا تبصره‌های 3، 4، 5، 6 )(حتی بدون اثبات این موارد و تنها به خواست زاگما)، زاگما می‌تواند حتی بدون اعلام قبلی فروشگاه و یا اکانت شما را غیرفعال کرده و یا دیگر اجازه ثبت سفارش به شما ندهد و قرارداد فی‌مابین (بین کاربر و زاگما و یا کاربر با یکی از اعضای هیئت مدیره) به صورت یک طرفه (با اخطار قبلی و یا حتی بدون اعلام قبلی) فسخ می‌گردد و قرارداد مذکور تمدید نخواهد شد(حتی با وجود جبران خسارت، حق عدم تمدید برای زاگما محفوظ می‌باشد) و  این قرارداد از دید زاگما قرارداد به اتمام می‌رسد و کاربر می‌بایست خسارت وارده به زاگما را جبران نماید، در این صورت تمامی حقوق و امتیازات اعطا شده از جانب زاگما به کاربر متوقف خواهد شد(حق زاگما برای عدم همکاری مجدد با کاربر محفوظ است). این عمل بر اساس تاریخچه فعالیت اکانت کاربر و مطابق با قوانین و مقررات داخلی زاگما انجام می‏شود، کاربر می‌بایست در صورت در اختیار داشتم تضامین(با توجه به اینکه این تضامین به صورت امانت در دست کاربر می‌باشند) و با توجه به فسخ قرارداد آن‌ها را هر چه سریع‌تر به زاگما بازگرداند، در غیر این صورت این شرکت از موازین قانونی برای باز پس گیری تضامین که به صورت امانت در اختیار کاربر بوده‌اند، اقدام می‌نماید و در صورت خیانت در امانت کاربر، این شرکت حق دارد تا دو برابر مبلغ (و یا ارزش) تضامین را از کاربر خاطی به عنوان خسارت دریافت نمایید.

ماده 9) زاگما تماس‌های خود با کاربر را از طریق ایمیل انجام نمی‌دهد و این درخواست‌ها، اعلام‌ها، مکاتبات و پیغام‌های زاگما تنها از طریق تیکت از طریق پنل کاربری سامانه زاگما در قسمت پیغام‌ها انجام می‌شود.

ماده 10) به سبب جلوگیری از کلاهبرداری، هر کاربر در زاگما امکان واردکردن شماره‌حساب‌های خود و شماره کارت‌های خود را دارد و شماره حساب‌های وارد شده در قسمت تاریخچه این کاربر محفوظ می‌ماند. کاربران می‌بایست تنها شماره‌حساب‌هایی که به نام آن‌ها است را وارد نماید و زاگما هیچ مسئولیتی در مورد حساب‌ها و کارت‌های متصل با نام افراد دیگر در حساب شخص دیگر نخواهد داشت.

تبصره 7 : در صورتی که کاربر شماره حساب و یا شماره شبای خود را به اشتباه وارد کرده باشد و زاگما برای شماره حساب یا شماره شبای مذکور مبلغ تسویه کاربر را واریز کرده باشد، زاگما هیچ مسئولی در قبال این خطای کاربر ندارد.

زاگما از کاربران خود می‌خواهد، چنانچه قوانین فوق را قبول دارید نسبت به عضویت در سایت اقدام کنید و چنانچه مایل به ادامه فعالیت نیستید درخواست توقیف شناسه کاربری خود را از طریق بخش پیغام‌ها اعلام کنید.